Tjond Startet 13.April.2008 Del på Facebook Startet 13.April.2008 Sliter med utette vinduer og er forsøkt av tidligere eiere å tette med Sika eller silikon. Eneste løsning er nok å ta ut vinduer og rense/skifte gummipakninger. Men skruene er som sveiset fast (korrodert) og lar seg ikke løsne. Ser at noen av disse sikkert har vært prøvd å få av med resultat at skruehoder er røket. Og hva er løsning for å få ut "skruen" som sitter igjen ? Å borre de ut er ikke lett vil jeg tro. Lite borr har en tendens til å vri seg/knekke. Noen tips om hvordan disse skal kunne fås av? Er jo ikke særlig lysten på å få rutene pulverisert heller. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
avsluttet Svart 13.April.2008 Del på Facebook Svart 13.April.2008 når alle skruene som "skal" knekke er knekkt, løsner rammen. Eneste måten å få ut restene på, er etter det jeg kan se å bruke søyleboremaskin. Hvor du skrur fast aluminiumsprofilen. Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 13.April.2008 Del på Facebook Svart 13.April.2008 (redigert) Tok ut rutene i min forrige båt da jeg trekte om forpiggen pga.lekasje, ca. 40-50% av skruene røyk pga. korrusjon mellom alu. og skruve. Der gikk skruvene inn i en "not" på utv. profil. Bendte ut "noten" tok restene av skruvene ut og klemte "noten" sammen igjen. La på nye pakninger utv. og innv., hadde ingen tegn til lekasje etterpå Redigert 13.April.2008 av horg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.