Jump to content

Tilkobling av defroster Kad 42?


Tandis.

Recommended Posts

Hei hei

Har vært inne å sjekket tidligere emner ang. dette men har ikkje funnet det eg ser etter. :nonod: Noen som har litt kunskap å dele? Defrosteren er montert i båten, den ligge lavere enn toppen.Det er kobling til motoren som er mitt spørsmål? Slangene(16mm) fra motor til defroster er ca 8 m, tur/retur. Bør eg sette inn sirkulasjonspumpe? Skal ha inn varmtvannsbereder seinere.

Redigert av Tandis. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har defroster montert på KAD 42. Det er eget uttak og innløp på motoren for dette, det er blendet av med "lokk". Last ned service/håndbok fra dokumentarkivet her på båtplassen, så ser du hvordan dette monteres (evt snakk med Volvo, du må jo ha stussene for å koble på).

 

Det som er viktig er å få god sirkulasjon og få ut all luft av systemet. Sirkulasjonspumpe hjelper, men er ofte ikke nødvendig (sies det). Jeg har sirkulasjonspumpe og luftenippel da jeg har en "bøy" på systemet og alt går ikke bare i rett "oppoverbakke/nedoverbakke". Du kan koble opp dette først evt uten sirk.pumpe, og se hvorhvidt det fungerer greit.

 

Jeg har forøvrig en defroster (eldre årgang, 5.2 kW webasto, 4 stk 60 mm uttak, 2 hastigheter på vifte) som skal selges. Byttet da jeg ville ha større (kalesjebåt på 33 fot). Selges billig (kr 500), da det er overflaterust på toppen av "kappen" men den fungerer helt greit. Send meg en IM hvis interessert

Redigert av eslettha (see edit history)

Microship

 

"Båt er bedre investering enn aksjer"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...