reppratøren Startet 14.April.2008 Del på Facebook Startet 14.April.2008 (redigert) noen som vet omm de e forkjellige stempelring sett til 10hk sabb.e i den sitvasjon at merkinga,skilte kor data på motoren ska stå e borte.eller e de samme til alle sabbmotorer. Redigert 14.April.2008 av reppratøren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hengefjes Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Du skal ha disse ringene dersom det er en vanlig Sabb G. Den krommede toppstempelringen delenr. 000722, kompresjonsringen 000723, kompresjons-skraperingen 000725 og skraperingen 000724. Dersom du handler på "Båt og industriservice" i Harstad vet jeg at de har inne noen ringer som tilsynelatende passer, men egentlig er til livbåtmotor - muligens luftkjølt - disse passer ikke. Sørg for at du får rett delenummer. Ellers kan jeg nevne at disse ringene med delenummer over, er akkurat de samme som brukes i 2G'en. I Walter_S sin tråd "Prosjekt: Overhaling og renovering av SABB 2G dieselmotor" skrev jeg litt om en fin måte å teste kompresjonen, samt diagnostisere hva som er feil. Den dingsen som jeg skrudde inn i startsigaretthullet har jeg liggende i garasjen om du har lyst å låne den. Du kjører bare luft inn på sylinderen, så kan du lytte deg frem til om det lekker til veivhus innsug, eller eksos. Dette gir deg noen gode hint om hva som er feil Sitér dette innlegget Hekkbølger - hva er det for no??? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.