Tore B Startet 14.April.2008 Del på Facebook Startet 14.April.2008 Nå har det skjedd igjen! Trykkvanspumpa har havarert pga. at pumpa har startet og tanken og tanken var tom. Dette skjedde på vei fa Horten til Fredrikstad, ingen hørte at pumpa gikk pga. motordur. Samme har skjedd en gang før også. Tanken på å feste en termosikring på pumpehuset har slått meg, så da er spm. hvor får jeg tak i slike? Det bør være av typen som må resettes manuelt. Eller finnes det andre bedre ideer? Sitér dette innlegget Link to post
stko Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 (redigert) Hei Hva med en lavt nivå vippe som kutter strømmen til pumpa? Du bestemmer jo da selv hvor langt ned på tanken du monterer den. Redigert 15.April.2008 av stko (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Hva med å montere bryter på pumpen slik at den kan kobles ut når du ønsker? En annen løsning er å montere kontrollampe på pumpen ( etter trykkbryter ) slik at du får lys bare når pumpen går. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Eller finnes det andre bedre ideer?Skifte til en pumpe som tåler å gå tørr, f.eks. Flojet VSD (eller andre Flojet/Shurflo e.l.) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Lars H. Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Joda, bryter med lys er greit det dersom en ikke gjør som jeg gjorde og la en bok over bryteren slik at den slo seg på uten at jeg kunne se lyset. Dette var for en spylepumpe koblet til sjøvann hvor slangen hadde hoppet av pumpen som sto i stuerommet fremme i baugen. Jeg merket det imidlertid da dørkplaten i salongen løftet seg av et par hundre liter sjøvann i kjølsvinet! (tett skott mot motorrom, heldigvis). Det var litt på siden, men vil en termosikring hjelpe? Var det virkelig pga. varmgang at pumpen ble ødelagt i det opprinnelige spørsmålet? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dreamer Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 (redigert) Hverken termosikring eller overstrømsvern vil være til særlig nytte her. Det enkleste er å montere en godt synlig lampe som lyser når pumpen går (må ikke plasseres slik at du kan legge lesestoff over den (ref. Lars H.)! På denne måten har du også kontroll med om noen har glemt å stenge kranene skikkelig. Dette ordnes i en fei med en enkel plussledning fra pumpe til lampe. Minus har du gjerne i dashbordet allerede .. Lykke til! NB! Ved sammenbygget pumpe / trykkbryter: Sjekk at du har tilgang til den elektriske forbindelsen mellom trykkbryter og motor, ellers vil det ikke virke! Redigert 15.April.2008 av Dreamer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.