Thor Johansen Startet 14.April.2008 Del på Facebook Startet 14.April.2008 (redigert) QMI Scandinavia vil tilby 5 båteiere full gratis behandling mot at vi kan bruke resultatene av behandlingen i vår markedsføring. Vi tilbyr også 50% rabatt på vår Royal Purple olje for de som bruker den for første gang. Vi gir også 50% rabatt på våre Apollo batterier for første gangs kjøpere. Med vennlig hilsen QMI Scandinavia Thor Johansen www.qmi.no www.royalpurple.no www.apollobatteri.no Redigert 14.April.2008 av Thor Johansen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Hva er den "gratis" behandlingen? Av propeller og aksling og ror og akslingsoppheng? I så fall er jeg med som prøvekanin. Dreier dokumentasjonen seg om før - etter bilder? Har dere også noe for trimflaps av syrefast stål? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dante Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Heisan! Kunne vært interessant å være med på dette. Jeg er gjerne med som prøvekanin. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
logget av Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 QMI Scandinavia vil tilby 5 båteiere full gratis behandling mot at vi kan bruke resultatene av behandlingen i vår markedsføring. Du må vel kanskje forklare litt om hvilke problemer som dere løser med produktene som skal gis bort slik at dere får valgt dere noen som gir ordentlig reklame. Jeg snakker fint om Mercedes jeg, hvis de gir meg en gratis. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Thor Johansen Svart 14.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2008 Dere må først lese hva QMI kan gjøre for motoren, før dere kan tilby å bli prøvekaniner. Det forventes også at dere måler parametre som temperaturer på oljen, før og etter, og turtall på propell, før og etter behandling. Renere avgasser. Vibrasjoner. Om motoeren går stillere o.s.v. Se: Med vennlig hilsen QMI SCANDINAVIA Thor Johansen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Det forventes også at dere måler parametre som temperaturer på oljen, før og etter, og turtall på propell, før og etter behandling. Renere avgasser. Vibrasjoner. Om motoeren går stillere o.s.v. Dette ble litt omfattende liste. Måling av temperatur på oljen før og etter: skjer dette ved avlening av instrumentet ombord? Turtall på propell: Antar at det er greit at man bruker tachometer på svinghjulet. Renere avgasser: dette krever spesialinstrumenter. Hvem bekoster dette? Vibrasjoner: skal dette måles med måleur? Stillere gange: Kan støydosimeter eventuelt benyttes? Skal lese lenken det henvises til og se om jeg forstår noe mer. Har nå lest litt på lenken det vises til. Det er så pass mange underhenvisninger på denne lenken at det bør vel være noe mer spesifikke henvisninger? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Her er et annet produkt som bilfabrikantene har oversett.... Teflon-konkurrentene er ikke noe å satse på.... Kommentar fra QMI Scandinavia? Hva med magnetsystemer? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Dette er ikke noe annet enn reklame... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Mulig det dreier seg om reklame. Jeg brukte QMI fettet på propellene siste sesong. Det var ikke noe groe på disse. Derimot hadde jeg noe groe på propellakslingene. Jeg skal i år forsøke med samme type fett på propellakslingene og se om det hjelper. I forkant bør jeg vel vaske akslingene med lett saltsyre og skylle grundig. Deretter skal vel fettet påføres akslingen ved å gnis godt utover. Utfordringen i år blir å få bunnstoff til å sitte på det ene trimflapset. Jeg har fått tilbud om pulverlakkering, men jeg tror jeg går for lett sandblåsing og to-komponent primer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
logget av Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Du får gjøre med trimflapsene som vi gjør med husene våre på vestlandet. Vi spikrer malingen fast. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Dette var etter påføring av QMI fett på en av propellene i april 2007. Så får jeg se om jeg klarer å finne katalogen på en eller annen flyttbar harddisk som viser resultatet etter opptak i oktober 2007. Jeg har enda ikke klart å lage noe godt arkivsystem for digitale bilder. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Nå hadde jeg flaks. Fant bilde av en av propellene like etter opptak av båten i oktober 2007. Propellen er fremdeles våt av saltvann. Bildet er tatt før ferskvannsspyloing. Hvorvidt det er QMI fettet som har bevart propellen eller ei vet jeg ikkie. Merk sinkanoden som er godt opptæret etter bare en sesong. Slik så propellmutteranoden ut før sjøsetting i april 2007: Dette tyder vel på at det kan være lurt å beskytte propellene med sink? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Grand Banks jr Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Vannvittig tæring på den sinkanoden... Godt det er tært der og ikke andre steder! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 9.August.2009 Del på Facebook Svart 9.August.2009 Nå ble QMI påført etter alle kunstens regler for kort tid siden, her er utdrag fra loggen 06.09.2009: "Jeg dykket ned for å kontrollere at propellen var like blank og fin som da jeg sjøsatte. Den var komplett dekket av rur. Ikke så mye som en kvadratmillimeter plass for en rur til. Et av propellbladene var kun påført QMI, de andre hadde fått stoffet massert inn. Bakerst på bosset var det ikke påført QMI. Det var ikke noe forskjell noe sted, alt fullstendig overgrodd, og det på litt over en måned, Hulda ble sjøsatt 11/6. Ellers er det null groe under båten, ingenting, ikke engang på anodene. Det virker som om QMI heller tiltrekker enn frastøter rur." Mulig stoffet fungerer bedre andre steder i landet, Hulda beveger seg generelt i Norra Bohuslän og Oslofjorden. Etter at jeg skrapte av propellen med kniv øket farten ved gitt turtall med ca. 10%. Nå har La-Sa importert et stoff som skal virke. De får bli neste års testprosjekt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 9.August.2009 Del på Facebook Svart 9.August.2009 (redigert) "Jeg dykket ned for å kontrollere at propellen var like blank og fin som da jeg sjøsatte. Den var komplett dekket av rur. Ikke så mye som en kvadratmillimeter plass for en rur til. Det var ikke noe forskjell noe sted, alt fullstendig overgrodd, og det på litt over en måned, jaha, du har ikkje vurdert å bruke båten da? Dette høres heller tvilsomt ut, eller har du avlet frem hurtigrur? båten sjøsatt 11.06 mens loggen sier 06.09 mht den rurobservasjonen. Hvordan det blir bare èn måned skjønner eg heller ikkje. Redigert 9.August.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Diesel248 Svart 9.August.2009 Del på Facebook Svart 9.August.2009 ...Royal Purple olje... Denne oljen har eg brukt på fleire girkasser og påhengser. Virker som bare det!! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 9.August.2009 Del på Facebook Svart 9.August.2009 jaha, du har ikkje vurdert å bruke båten da? Dette høres heller tvilsomt ut, eller har du avlet frem hurtigrur? båten sjøsatt 11.06 mens loggen sier 06.09 mht den rurobservasjonen. Hvordan det blir bare èn måned skjønner eg heller ikkje. Bruke båten, kan du legge litt mer i hva du mener? Enten er det rur eller så er det ikke rur. Når hele propellen med boss er dekket av rur, så kom de ikke dit i går. De må nesten ha satt seg med en gang etter sjøsetting om de skal ha muligheten til å utvkle skall og bli 'voksne' rur. Nå er ikke jeg marinbiolog, men kanskje du er det, kan høres slik ut. Det jeg skriver er kun en rapport som var del av avtalen for at jeg skulle få gratis prøve av QMI for bruk som rurhindrende middel. Så jeg har bare holdt min del av avtalen, slik QMI gjorde da de sendte meg stoffet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.