Jump to content

Gratis prøve av QMI motor og drivstofftilsetning


Thor Johansen

Recommended Posts

QMI Scandinavia vil tilby 5 båteiere full gratis behandling mot at vi kan bruke resultatene av behandlingen i vår markedsføring. Vi tilbyr også 50% rabatt på vår Royal Purple olje for de som bruker den for første gang. Vi gir også 50% rabatt på våre Apollo batterier for første gangs kjøpere.

Med vennlig hilsen

QMI Scandinavia

Thor Johansen

 

www.qmi.no

www.royalpurple.no

www.apollobatteri.no

qmi.jpg

Redigert av Thor Johansen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

QMI Scandinavia vil tilby 5 båteiere full gratis behandling mot at vi kan bruke resultatene av behandlingen i vår markedsføring.

 

Du må vel kanskje forklare litt om hvilke problemer som dere løser med produktene som skal gis bort slik at dere får valgt dere noen som gir ordentlig reklame.

Jeg snakker fint om Mercedes jeg, hvis de gir meg en gratis.

Link to post
Share on other sites

Dere må først lese hva QMI kan gjøre for motoren, før dere kan tilby å bli prøvekaniner.

Det forventes også at dere måler parametre som temperaturer på oljen, før og etter, og

turtall på propell, før og etter behandling. Renere avgasser. Vibrasjoner. Om motoeren går stillere o.s.v.

Se:

Med vennlig hilsen

QMI SCANDINAVIA

Thor Johansen

Link to post
Share on other sites

Det forventes også at dere måler parametre som temperaturer på oljen, før og etter, og turtall på propell, før og etter behandling. Renere avgasser. Vibrasjoner. Om motoeren går stillere o.s.v.

Dette ble litt omfattende liste.

Måling av temperatur på oljen før og etter: skjer dette ved avlening av instrumentet ombord?

Turtall på propell: Antar at det er greit at man bruker tachometer på svinghjulet.

Renere avgasser: dette krever spesialinstrumenter. Hvem bekoster dette?

Vibrasjoner: skal dette måles med måleur?

Stillere gange: Kan støydosimeter eventuelt benyttes?

Skal lese lenken det henvises til og se om jeg forstår noe mer.

 

Har nå lest litt på lenken det vises til. Det er så pass mange underhenvisninger på denne lenken at det bør vel være noe mer spesifikke henvisninger?

Link to post
Share on other sites

Mulig det dreier seg om reklame. Jeg brukte QMI fettet på propellene siste sesong. Det var ikke noe groe på disse. Derimot hadde jeg noe groe på propellakslingene. Jeg skal i år forsøke med samme type fett på propellakslingene og se om det hjelper. I forkant bør jeg vel vaske akslingene med lett saltsyre og skylle grundig. Deretter skal vel fettet påføres akslingen ved å gnis godt utover. Utfordringen i år blir å få bunnstoff til å sitte på det ene trimflapset. Jeg har fått tilbud om pulverlakkering, men jeg tror jeg går for lett sandblåsing og to-komponent primer.

Link to post
Share on other sites

Dette var etter påføring av QMI fett på en av propellene i april 2007. Så får jeg se om jeg klarer å finne katalogen på en eller annen flyttbar harddisk som viser resultatet etter opptak i oktober 2007. Jeg har enda ikke klart å lage noe godt arkivsystem for digitale bilder.

 

propellqmifoer.jpg

Link to post
Share on other sites

Nå hadde jeg flaks. Fant bilde av en av propellene like etter opptak av båten i oktober 2007. Propellen er fremdeles våt av saltvann. Bildet er tatt før ferskvannsspyloing. Hvorvidt det er QMI fettet som har bevart propellen eller ei vet jeg ikkie. Merk sinkanoden som er godt opptæret etter bare en sesong.

 

propellqmietter.jpg

 

Slik så propellmutteranoden ut før sjøsetting i april 2007:

 

 

propellapril2007.jpg

 

 

Dette tyder vel på at det kan være lurt å beskytte propellene med sink?

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Nå ble QMI påført etter alle kunstens regler for kort tid siden, her er utdrag fra loggen 06.09.2009:

 

"Jeg dykket ned for å kontrollere at propellen var like blank og fin som da jeg sjøsatte. Den var komplett dekket av rur. Ikke så mye som en kvadratmillimeter plass for en rur til. Et av propellbladene var kun påført QMI, de andre hadde fått stoffet massert inn. Bakerst på bosset var det ikke påført QMI. Det var ikke noe forskjell noe sted, alt fullstendig overgrodd, og det på litt over en måned, Hulda ble sjøsatt 11/6. Ellers er det null groe under båten, ingenting, ikke engang på anodene. Det virker som om QMI heller tiltrekker enn frastøter rur."

 

Mulig stoffet fungerer bedre andre steder i landet, Hulda beveger seg generelt i Norra Bohuslän og Oslofjorden. Etter at jeg skrapte av propellen med kniv øket farten ved gitt turtall med ca. 10%.

 

Nå har La-Sa importert et stoff som skal virke. De får bli neste års testprosjekt.

Link to post
Share on other sites

"Jeg dykket ned for å kontrollere at propellen var like blank og fin som da jeg sjøsatte. Den var komplett dekket av rur. Ikke så mye som en kvadratmillimeter plass for en rur til. Det var ikke noe forskjell noe sted, alt fullstendig overgrodd, og det på litt over en måned,

 

jaha, du har ikkje vurdert å bruke båten da?

Dette høres heller tvilsomt ut, eller har du avlet frem hurtigrur?

 

båten sjøsatt 11.06 mens loggen sier 06.09 mht den rurobservasjonen. Hvordan det blir bare èn måned skjønner eg heller ikkje.

Redigert av Korsnes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jaha, du har ikkje vurdert å bruke båten da?

Dette høres heller tvilsomt ut, eller har du avlet frem hurtigrur?

 

båten sjøsatt 11.06 mens loggen sier 06.09 mht den rurobservasjonen. Hvordan det blir bare èn måned skjønner eg heller ikkje.

 

Bruke båten, kan du legge litt mer i hva du mener?

 

Enten er det rur eller så er det ikke rur. Når hele propellen med boss er dekket av rur, så kom de ikke dit i går. De må nesten ha satt seg med en gang etter sjøsetting om de skal ha muligheten til å utvkle skall og bli 'voksne' rur.

 

Nå er ikke jeg marinbiolog, men kanskje du er det, kan høres slik ut. Det jeg skriver er kun en rapport som var del av avtalen for at jeg skulle få gratis prøve av QMI for bruk som rurhindrende middel. Så jeg har bare holdt min del av avtalen, slik QMI gjorde da de sendte meg stoffet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...