grunnstøtt Startet 14.April.2008 Del på Facebook Startet 14.April.2008 Hvis noen trenger et bryter/automatsikringspanel til en Bavaria 38 kan dette sikkert kjøpes i grenlandsområdet. Hos meg henger det bare en haug med ledninger igjen samt at stereo,tv og diverse forsvant i samme slengen. Dørlåsen er det bare biter igjen av. Håper de fleste brukere her inne roper høyt hvis meget billige deler/båtmateriell tilbys for salg. (Tenker da ikke bare i dette tilfellet med generelt.) Båten vår ligger inne på Wector Yachting sitt område på Skjerkøya i Bamble og her er låste gjerder bevoktning og kamera, men dette har ikke skremt denne karen/kvinnen, Pussig å stjele sikringspanelet, skulle nesten tro det var noen som trengte dette. Dritsekker!!! Da var litt aggresjon skrivd ut, takk for oppmerksomheten. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Føler med deg. Det er for j... at noen ødelegger så mye for så lite. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Dette var trist og høre, for håpe du finner de som har gjordt det selv om det er liten sansynlighet? Folk som gjør slikt burde fått den ene hånda huggd av så de virkelig kjenner det og ikke gjør det igjenn... Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 hva sier overvåkningkameraet? Sitér dette innlegget ] Link to post
grunnstøtt Svart 14.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2008 Har ikke sett gjennom det ennå. Får ta tak i det imorgen sammen med forsikring, anmeldelse osv. Har forleøpig bare fått bekreftet at det eksisterer et opptak av området. Du er ikke nervøs vel Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Legg ut rottefeller!! Utrolig at de våger seg inn i ett sånt område mens det ligger tilsvarende båter åpent i opplag flere andre steder! Håper du er greit forsikret og at de ordner raskt opp i dette for deg. Sitér dette innlegget Link to post
orjack Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Følg med på FINN det selges mye tjuvgods der etter det jeg har forstått. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Pussig å stjele sikringspanelet, skulle nesten tro det var noen som trengte dette. Dritsekker!!! I båthavna hos oss ble det stjålet et brukt porta potti og et KNS flagg fra en båt. Vet ikke om man skal eller av dette. Enten bestillingstyveri eller til egen båt Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Mulig jeg har nevnt det før, men det verste tyveri på land jeg hørte om var i nabohavna der en fikk stålet en spell ny KAD43 fra båt i opplag. Tyvene var nede med traktor, kran og skrudde sirlig ut motoren. Heldigvis var det noen som hadde observert og notert bilnummeret. Motoren kom tilrette. Sitér dette innlegget Link to post
MaLang Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 I en båthavn med hundrevis av kostbare båter- noen med alarmer og greier... hva ville det kostet hver båt å ha en vakt gående i området under sesongen? Skulle nesten være grunnlag for avslag på forsikringen hvis båten ble passet på 24/7:) - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Ankervinsjen min ble skrudd av båten like før jul. Bar kablene igjen. Kasse, motor, kjetting, dregg, borte vekk. Politiet fikk gode spor men saken henlagt som vanlig. Så jeg føler med deg, ikke noe moro i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Irriterende dette Føler med deg. Her ser man hva man får igjen for å låse også. Ødelagt båt? Håper dere finner dem på videon da. Men... Det er vel ikke til hjelp likevel Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Wandalen Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 I fare for og stigmatisere folk vill jeg nok tro de er på vei til Østeuropa Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 (redigert) Har jeg ingen tro på når det gjelder mitt tilfelle. Da hadde nok ikke alle boltene, skivene og mutterne lagt igjen på bakken. Er nok en i fjorden som hadde bruk for den. Redigert 14.April.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 I en båthavn med hundrevis av kostbare båter- noen med alarmer og greier... hva ville det kostet hver båt å ha en vakt gående i området under sesongen? Skulle nesten være grunnlag for avslag på forsikringen hvis båten ble passet på 24/7:) Helt enig med Langemannen.. I en del havner er det dugnadsplikt/vaktordning. Utnytt det og hold rampen unna. Men innehaveren av tyvgodset kan jo godt ligge i havna. At noen gjør seg til tyv for et sikringspanel er jo helt utrolig. Håper du finner tyven så kjølhaler vi karakteren med Baatplassen-konvoien til Kirkenes! Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Tyver er noe en skikkelig uting. Det medfører mye ekstraarbeid, med transport til og fra samt demontering og montering av utstyr. Når det er sagt så antydes det her at "tyven kansje ligger i havna". En gang hadde jeg investert i to nye wastegateventiler. En til hver turbo. De ble stjålet første natten etter montering av disse. Båten lå på land utenfor husveggen. De hadde til og med vært så greie å kaste muttere og skiver ned i innsuget. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Xerb Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Tyver er noe en skikkelig uting. Det medfører mye ekstraarbeid, med transport til og fra samt demontering og montering av utstyr. Når det er sagt så antydes det her at "tyven kansje ligger i havna". En gang hadde jeg investert i to nye wastegateventiler. En til hver turbo. De ble stjålet første natten etter montering av disse. Båten lå på land utenfor husveggen. De hadde til og med vært så greie å kaste muttere og skiver ned i innsuget. Per Harald Kansje noen ville selge deg motor også siden de sansynlig vis viste at du hadde skiftet Wastegater hvem tenker på noe sånt????. Ja av og til burde Sharia loven vert innført i forbindelse med tyveri siden våre lovrep. stort sett henlegger sakene selv om tyv er klarlagt. Sitér dette innlegget Link to post
Seiljåtten Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Det er laget ganske mange tusen slike Calira bryterpaneler til Bavaria, og de brukes også på andre båter. Derfor ikke lett å vite hvor man skal lete. Kanskje internett er den beste måten å lete etter det på. Noen har sagt finn, og det kan godt være, men mange tusen på baatplassen er også en god ide. Vi får ha antennene ute etter personer som har hatt problemer med et slikt panel, og som har truffet på en snill reparatør som skaffer det meste... Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Egene sider/forum for utstyr som er stjålet Nylig tyveri fra flere båter på Sollerudstranda i Oslo også. Her ble det bl. a. stjålet noen vinsjer (seilbåt) ratt og ødelagt en del utstyr. Kunne være en ide å ha en egen side der vi kan legge inn utstyr som er stjålet, og på den måtene lettere sjekke om "gode tilbud" stammer fra tyveri? Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 (redigert) Egene sider/forum for utstyr som er stjålet Nylig tyveri fra flere båter på Sollerudstranda i Oslo også. Her ble det bl. a. stjålet noen vinsjer (seilbåt) ratt og ødelagt en del utstyr. Kunne være en ide å ha en egen side der vi kan legge inn utstyr som er stjålet, og på den måtene lettere sjekke om "gode tilbud" stammer fra tyveri? Pokker ta. Tror jeg må ta på meg natte vakter der jeg da. Jeg har formelig soveromsvinduet mitt rett i mot opplaget på Sollerud stranda. - Og der har jeg sett til dels mange biler med utenlandske skilter i løpet av vinteren. Redigert 15.April.2008 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sandman1 Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Startet båtpussen for mange år siden, mannen ved siden begynte å pakke ut båten.... Jeg stod som vanlig med hue ned. Så kom mannen tuslende opp og legger hoodet på rekka. "Marna?" jeg svarer bekreftende. "8-12?" Jeg svarer "8-11" samme motoren, men det var det det merkelig nok stod på min iallefall. "Har du hatt av toppen?" "Mnja... for et par år siden, er egentlig forbauset over at den juksepakningen holder, pakningen til forgasseren er laget av en dansk melkekartong, funnet utenfor Flekkerøya en dag jeg drev rundt uti der..." "Åh... jeg ser at rusten på de boltene er gammel..." så gikk han. videre, hvileløst omkring (pussig fyr, tenkkte jeg, vinteren må ha vært hard mot han). Da jeg skulle se hvordan det egentlig gikk med han, stakk jeg hue over kanten til hans båt, der stod motoren hans, omtrent som jekslene mine når jeg er hos tannlegen. Pip åpen. Forklarte mye av det mutte humøret hans den dagen.... Enig med at slikt ikke bør henlegges... Håper de fåt fatt i krapylet. Det er så mye ergrelser og tid som går med på å rette opp etter slikt (pakk...). Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
Per T Kålin Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Med fare for å virke rasistisk. Det foregår mye spaning av "østauropeisk utseende" i båthavnene for tiden. Jeg lagde meg alarm med Omron sine tidsreleer, brytere, en PIR, og tilkoblet SMS modul. Jeg får melding på SMS hvis noe skjer. I tillegg har jeg koblet til lensepumpa slik at jeg har full oversikt hvis den går. Dette er utrolig drifssikkert og koster ikke all verden. Om vinteren har jeg også ei lampe på dekk ( båten er under presenning) med PIR detektor. Hvis noe RØRER seg på dekk så går lyset på. Ganske effektivt dette også. Har aldri hatt folk under dekk, forhåpentligvis på grunn av dette. Per Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Hvor kjøpte du SMS modulen? Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Hei Blue_Dragon!...... Jeg kjøpte denne på ELFA. Den er produsert av Telic og har 2x I/O. Glemte å si at jeg har to kanaler for fjernstyring i tillegg. Den heter STD32. De har også en 5 kanalers hvis en vil ha flere opsjoner. Pris ca 1500.00 . Den gikk på tilbud en periode men det er vel utgått nå tror jeg. Per Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Tyver på fære i havna på Storsand. Flere seilbåter har hatt besøk. Også endel rigger som ligger i et stativ er det fjernet deler av. Triste saker. Eierne av havna har nå satt opp overvåkingsutstyr samt plakater om at havna er videoovervåket på flere språk. Det virker som det er de som ligger mest bortgjemt av båtene i havna som har hatt besøk, men man vet aldri hvor de slår til neste gang. Om alarmen ombord kan skremme tyvene er aldri godt å vite, men man kan jo håpe. Trolig er dette bestillingstyveri. Bla en varmer er skrudd ut av en seilbåt! Plotter og annen elektronikk ble stående igjen. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.