Jump to content

Sparkling av tre-skrog?

Grimsøy Taule

Recommended Posts

Et bilde av det skadde området hadde hjulpet

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Jeg fikk en "kavring" i forstevnet mitt for minst 15 år siden (furu). Da reparerte jeg med vanlig polyestersparkel. Det har holdt veldig bra.

Hvis skaden gir lite "hold", så kan det kanskje lønne seg å sette i noen skruer med hodet like under overflaten. Jeg tror ikke at jeg gjorde det på denne måten, bare en ide` jeg fikk akkurat nå. Jeg har den fordelen at min båt er malt kvit så da synes "intet ".

Per

Redigert av Per Kålin (see edit history)

Skal du ha det perfekt, er nok eneste utvei å bytte bord. Hvis ikke gjelder det bare å finne den løsningen som ser penest ut! 2 komp. formtre f.eks, i en passende farge. Eller å felle inn en tynn, firkantet bit av tre. Men helt usynlig blir det uansett ikke uten skifte av bord.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hei, litt vanskelig av bildet å se hvor dyp skaden er, men den ser ikke veldig dyp ut. Har du forsøkt å fukte skade stedet skikkelig, slik at veden reiser seg (hever) kan muligens hjelpe noe. Funker best når det gjøres straks skaden oppstår, vet ikke hvordan det funker så lang tid etter.

Trygve

Red. Tyrkfleier

Redigert av bare lek(k)er (see edit history)

Prøv å legge en fille i en to-trelag som er fuktet godt og press dampstrykjernet god imot

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...