Jump to content

Fortøy for storm ( se film)


Ficher

Recommended Posts

  • 6 months later...
Hvordan kan noe sånt være sjødyktig, 3 ganger høyere enn bred?

Tok påsketuren i søsterskip til den (Freedom of the sea) og der fikk vi en dag ca 20m/sek vind uten før Haiti. Vi klarte ikke å legge til men uansett kjente vi næsten ikke bevegelse i båten. Utrulige sjødyktige uanset dem ser forfærdelig dumme ut. Ligge i jakusi hangende uten på 12.dekk med dagens kokteil og se på været....man lenger ditt på nytt.... :cheers_wine:

Link to post

16/9 og 4/3 bør ikke blandes.

 

Her er en annen versjon av båten.

legend_of_the_sea.jpg

 

Et bilde sier mer en tusen ord, men det var før i tiden.

 

Dette bildet er mer i trå av hvordan jeg opplevde båten, jeg hadde gleden av å være på broen i denne båten sist vinter og derfra virket båten meget stabil.

Men både Ingars og mitt innlegg handler vel mer om Photoshop enn båtdesign.

Link to post
skille definitivt hatt IPS :lol:

 

Flere av Royal Carribean båtene har nok noe mer en IPS.

De har MOB'er, som er elektromotorer med propeller under vann, som kan styres uavhengig av hverandre + 2 hekktrustere og 4 baugtrustere.

All fremdrift er elektrisk, med strøm fra 6 dieselagregater. To til aircondition, en til lys og kjøkken, samt inntil 3 til framdrift.

 

Faxen

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post

Brilliance of the Seas, som tilhører Radiance klassen av skip har faktisk

ikke dieselmotorer for å fremstille strøm for Podene til framdrift, men gassturbiner. :smiley:

Jeg gir meg aldri, og heller ikke da.

Link to post

Create an account or sign in to comment

For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×
×
  • Create New...