Lars O Startet 15.April.2008 Del på Facebook Startet 15.April.2008 (redigert) Hei alle.... Hva betaler dere for strøm i havna? Vi fikk presentert en regning på kr 2400,- pr. år, pr. båt. Har hatt måler i båten og den viser ca 500kwh for hele vinteren. ca 100kwh pr mnd. Forbruket om sommeren regner jeg med at vil være ubetydelig - stort sett lading av batterier. Takker for svar Lars O. Redigert 15.April.2008 av Lars O (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 En femtilapp i måneden dersom du ligger mer eller mindre kontinuerlig tilkoblet. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Noen som har glemt å slå av bastua i båten eller? Høre jo helt rart ut med så stor strømregning. ER dere sikre på at det ikke er en skjult prisstigning på båtplassene her? Jeg ville krevd strømregnskap med avlesning av strømmåler for å godta det nivået. Etter det hadde jeg nok gått for en løsning der det betales etter forbruk pr båt Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Er det privat havn? Andels eller kommersiellt drevet? 2kr/kw er nok ikke uvanlig, kr 4.80 høres mye ut. Men det kommer jo an på bygge og driftskostnader. Har en tendens til å være endel vedlikehold på slike anlegg. Jordfeil etc... Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 For vår del kommer prisen delvis av at det ikke kan tilbys strøm til alle og at det derfor må forsøkes begrenset noe. Å bruke prismekanisme er en enkel måte å gjøre dette på. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Høres normalt ut med det uttaket. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Jeg betaler 1,35 pr KWH. Skal visst være fornøyd med det forstår jeg... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Lars O Svart 15.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2008 Har snakket med "sjefen" i dag og har kalt inn til allmøte til uka. De trodde at dette var snittforbruket, men er villig til å diskutere. Brygga vil ha litt igjen for investeringen, samt det vi bruker - var ikke meningen å tjene på strømmen. Derfor var det interresant å vite hva andre betalte. Alt løser seg nok for snille gutter....... Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Har du estimert hva du bruker av strøm da? Sist jeg leide strøm i båthavnen så estimerte jeg selv et snitt på 100W. Dvs 100x24x30= 72 kW/mnd. Husker ikke helt hva de tok pr kW men betalte ca 100 kr/mnd. Da hadde jeg en 60W pære i motorrommet som stod på konstant pluss en luftavfukter og litt annet i kortere perioder. Antok som sagt et snitt forbruk på 100W. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Lars O Svart 15.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2008 Vinterstid er nok forbruket på ca 100kwh pr mnd, men vi reger med at forbruket er vesentlig mindre om sommeren Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Mener de snakket om 1 kr kwh`en de som hadde bestilt "vinterstrøm" i havna vår. Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 15.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2008 Har noen fastpris? Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Fastpris her og jeg tror det var ca 1500,- pr vinter. Da kunne jeg ha på 300W kontinuerlig. Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Steinbrygga i Horten: Vinterstrøm 01.10 til 30.04: opp til 250 W kr 250,- opp til 1000 W kr 800,- opp til 1500 W kr 1.200,- Dette er for lite og vil bli økt til vinteren. Det er foreslått å nekte strøm til båter på land eller strøm etter måler. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 1,- kr.kwh. hos oss, med egen måler til hver båt. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
kes Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Med uttak på kontinuerlig 500 W betaler vi kr. 2000 for perioden 01.10. - 01.04., d.v.s. 6 måneder. Utgangspunktet er at vi må forhåndsbestille hvor mye vi skal ta ut og betaler for dette forbruket selv om vi tar ut mindre. KWh prisen blir med dette uttaket noe i underkant av kr. 1 noe som etter mitt skjønn er rimelig tatt i betraktning at denne prisen også skal dekke investeringer og vedlikehold på el.anlegget. For ordens skyld kan det nevnes at det også er mulig å abonnere på hhv 200, 300 og 400 W. Prisen pr. KWh er stigende med minkende uttak fordi investeringene for framføring av 200 W til en båt er de samme som for 500 W. Strømstjeling (uttak over abonnert uttak) "belønnes" med dobbel pris av uttak og gebyr på kr. 1000. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 3 kr pr .kWh, "dyrt" vil vel noen si, men det skal dekke vedlikehold og videre utbygging av el-anlegget i havnen... privat havn... klager ikke på dette... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Nemo Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Vi betaler kr 1 pr kWh i vår havn. Med et uttak på 200 W og termostat viste måleren 530 kWh fra november til april. Måler med leding kjøper vi av foreningen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 15.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2008 Takker. Nå har vi i hvertfall ett forhandlingsgrunnlag... Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Coast Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 Dere får i hvertfall strøm... Ved mitt vinteropplag har brannvesenet nektet strøm til båter hvor det ikke er kontinuerlig oppsyn. Dvs kun lading eller håndverktøy mens man er i båten. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
hermansen Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 Vi har egen måler per båt og betaler 1 kr / kw. Dette er på Riska Båtforening, Hommersåk (Sandnes/Rogaland) /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 Hva slags strømmålere har dere i båtene, dere som har måler... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
SF Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 Vinterstid er nok forbruket på ca 100kwh pr mnd, men vi reger med at forbruket er vesentlig mindre om sommeren Ja selvsagt. Jeg betalte kun for 3-4 vinter månder mens jeg lånte en plass med strøm. Det er ikke strøm på min faste plass. Selv med et forbruk på 100kWh/mnd hele året burde du ikke betale mer enn 1000-1500kr per år. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
hermansen Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 Hva slags strømmålere har dere i båtene, dere som har måler... Vi har måler på brygge (opplegg fra Ørsta Marine). De som er på bryggene uten måler (gammelt anlegg) betaler for gitt forbruk (kr 1500 eller 2500 pr år). Men alle skal over på måler innen et par år. /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.