timezero Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Det var nok en tannlege som oppfant krigen, skal du se... Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 (redigert) Jeg har skutt med 105mm kanonen på leoparden.?,?,?....... Så det var derfra tannpina kom ja. Kanskje kanonen (batterie Vara) på Møvik kan brukes mot blindleia. Da skulle det bli ryddig langs strandsonen vil jeg tro. Åh. Har du? Jeg stiller hytta mi til disposisjon og aksepterer en runde med parasett hvis du kan ordne noe her. Vi må bare passe på å sende ut nabovarsel så vi ikke får trøbbel med båtplassen Redigert 16.April.2008 av Ole Petter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 (redigert) Nornen-klassen leier kystvakten fra et rederi. Rederiet stiller med 4 offiserer og en fin gråmalt båt. Forsvaret stiller med 4 offiserer. I tillegg er det et menig mannskap på 6 personer. Leieperioden er 15 år. Forsvaret håper at de en dag skal få råd til å kjøpe båtene i stedet for å leie de inn etter behov. Så lar forsvaret kommunen disponere båten på jakt etter bygningslovbrytere i skjærgården. Hvis ingen ser galskapen i dette, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Kanskje vi kan bruke de nye minesveiperne til kontroll av hummerteiner? Virker det omtrent like fornuftig? Nornen-klassen Redigert 16.April.2008 av Lotus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 jo , jeg ser galskapen lotus. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
logget av Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 (redigert) Der du er inne på her kan brukes til akkurat det man måtte ønske i denne situasjonen, å fortsette med å fortelle hvor lite kompetente alle er. Jeg kan fortelle deg det lotus, at alt er ikke slik det ser ut til. Forsvaret leier en masse tjenester og utstyr, ikke fordi de ikke har penger, men de får ikke tak i det de trenger. Sist jeg var på Håkonsvern hadde de 15 ubesatte stillinger bare i en avdeling som da har med mannskap på båtene å gjøre. Det er nytteløst å kjøpe noe som ikke kan vedlikeholdes eller bemannes. Marinen kan ikke ansette en person som kaptein eller styrmann som ikke har offisergrad / befalsgrad, men...... ja resten får du tenke ut selv. Dette er et voksende problem virker det til, og alt går i høygir for tiden. Mannskapene må snart gjennom opplæring på fritiden, og jeg blir litt irritert over måten det her fremstilles. Men det finnes alternaive løsninger, og du fant en av dem. Forsvaret fant løsningen før deg. Hvor tror du rederiet fikk sjø offiserene fra egentlig? Redigert 16.April.2008 av Ole Petter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 De får nok neppe offiserene sine fra der du tror. Ikke vet jeg ikke hvor Remøy Management som eier fartyet får de 4 sivile offiserene sine fra, men de kommer nok fra andre rederier eller fra en eller annen maritim utanningsinstitusjon for alt jeg vet. Dette er jo som sagt sivile offiserer. Noen spesiell grunn til at du spør? Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 (redigert) Å gå fra å være offiser og styrmann i marinen til styrmann sivilt tar omtrent like lang tid som frem og tilbake til klesskapet lotus. Motsatt vei derimot, fra sivil til militær tar noe lenger, men mindre man da har den rette personen som da er veldig grei å ha om bord på et slikt skip. Hvor den rette personen får den rette lønnen er vel kanskje ........ikke vet jeg. Redigert 16.April.2008 av Ole Petter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
timezero Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Hvor tror du rederiet fikk sjø offiserene fra egentlig? Elevene fra Poseidon ? Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Å gå fra å være offiser og styrmann i marinen til styrmann sivilt tar omtrent like lang tid som frem og tilbake til klesskapet lotus.Motsatt vei derimot, fra sivil til militær tar noe lenger, men mindre man da har den rette personen som da er veldig grei å ha om bord på et slikt skip. Hvor den rette personen får den rette lønnen er vel kanskje ........ikke vet jeg. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil. Hva har dette med utlån av kystvaktskip til kommunale bygningsinspektører å gjøre? Kystvakten har leid et skip fra Remøy Management. Det medfølger 4 sivile skipsoffiserer. Sjøforsvaret bemanner så opp med ytterligere 4 skippsoffiserer og 6 menige. Hvor Remøy henter offiserer fra og hvor forsvaret henter offiserer fra har vel absolutt intet å gjøre med kommunal bruk av kystvaktskipet til bygningsinspeksjon i skjærgården? Som sagt skjønner jeg ikke hva du prøver å si. Fint hvis du kan klargjøre litt. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Jeg skjønner ikke helt hvor du vil. Jeg synes bare det er trist å lese påstandene du legger frem som insinuerer at majoriteten av de ansatte i våre styrende og utøvende organer er udugelige. Det er ingen problem å lete frem artikler som underbygger enhver påstand uten at det blir mer riktig av den grunn. Det kalles journalistikk. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Herre milde. Hvor tar du det fra, Ole Petter? Du skriver plutselig om hvem som får offiserer fra hvor midt inne denne strengen. Og om lønn og diveres. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil og ber deg oppklare dette med offiserene og utdanningen. Da klarer du plutselig å svare at jeg legger frem påstander som insinuerer at majoriteten av de ansatte i våre styrende og utøvende organer er udugelige. Hvilke påstander er det du sikter til? Fordi jeg mener det er dumt å bruke et kystvaktskip til bygningsoppsyn i skjærgården når en båt av helt andre dimensjoner utmerket gjør nytten betyr ikke at jeg synes at majoriteten av de ansatte i våre styrende og utøvende organer er udugelige. Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 (redigert) Kriteriet ved evaluering av fremtidige tokt blir nok antall belslaglagte båtsertifikat (på samme måte som kystvakten i fjor skrøt av antall beslaglagte garn). Dog vil nok hovedvekten av synderne være folk som har glemt igjen sertifikatet hjemme. I år blir nok førsteprioritet å straffe folk som forstyrrer måkenes privatliv i deres nye reservater. Redigert 16.April.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Disse båtene har et langt mer komplisert regnskap på flere felt enn den båten du administrerer. Øvrigheten vår er rett og slett ikke så dumme at de rekvirerer, låner, deltar på en slik båt uten grunn. Har du det slik i din båt at hvis du ikke klarer å drifte båten gjennom et avtalefestet program så mister du 5 millioner dollar i tilskudd fra Nato? Men nå gidder jeg ikke mer. Hvis du vil fortsette korstoget så gjerne for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Jeg spør igjen Salt, hadde det vert greit om en brukte "krigsgummibåter" ? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 I år blir nok førsteprioritet å straffe folk som forstyrrer måkenes privatliv i deres nye reservater. Siden salt er inne på måkenes privatliv kom jeg på at vi for noen år siden hadde noen "vitenskapelige" personer ute i Lofoten som studerte måkenes seksualliv over flere år - og som hadde betaling fra den norske stat. Utrolig hva som lar seg gjennomføre med litt velvilje uten protest fra grasrota. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Frøken Fryd Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 "vitenskapelige" personer ute i Lofoten som studerte måkenes seksualliv over flere år - og som hadde betaling fra den norske stat. De ble sikkert satt i land med svære dyre krigskip også Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Kriteriet ved evaluering av fremtidige tokt blir nok antall belslaglagte båtsertifikat (på samme måte som kystvakten i fjor skrøt av antall beslaglagte garn). Dog vil nok hovedvekten av synderne være folk som har glemt igjen sertifikatet hjemme. Hei hei, dette er husmorlagets område. De har hatt en inntektssvikt de siste årene og trenger pengene. Bingo inntektene er ikke hva de engang var. Det foreslås en bonus basert på anntall inndratte båtførerbevis. Om husmorlaget kanskje leier inn forsvarets matriell til formålet blir en helt annen sak. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 (redigert) Disse båtene har et langt mer komplisert regnskap på flere felt enn den båten du administrerer.Øvrigheten vår er rett og slett ikke så dumme at de rekvirerer, låner, deltar på en slik båt uten grunn. Har du det slik i din båt at hvis du ikke klarer å drifte båten gjennom et avtalefestet program så mister du 5 millioner dollar i tilskudd fra Nato? Så kystvakten mister penger hvis ikke de låner skipet til kommunen slik at teknisk etat kan drive bygningsinspeksjon i skjærgården? Da er jeg enig i at disse båtene har et langt mer komplisert regnskap på flere felt enn jeg aner. Redigert 16.April.2008 av Lotus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Lurer på hvilken legning disse forskerne hadde. Alle ser jo på himmelen at måkene ikke har problemer på dette området. Hadde forskerne i det minste klart å lære måkene opp til å bruke prevantiver, så hadde de vel fortjent betalingen. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 (redigert) Tanken bak måkene var om en kunne finne noen måker som en kunne trene opp til å slippe granater. Alle vet jo at det ikke er enkelt å skyte spurv med kanon. Og 200 måker kunne nok ha gjort mye skade på en fiende ute i havgapet. Problemet med disse måkene som ble temmet var at de ikke lærte seg å se forskjell på venn og fiende. Granaten klarte de å få med seg mot en bøtte sild ved retur til basen. Bare så det er sakt så røper jeg nå statshemmeligheter med grums. Og må vel sone resten av mitt liv ute på en øde øy omgitt av måkeskrik... Redigert 16.April.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
logget av Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Det klikker jo av og til for soldater i krig, og her ser jeg for meg at disse måkene ble terorister. Derfor er nå presennningene på båtene fulle av måkeskitt. Har du navnet på disse forskerne? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 :lol: Røper jeg det så er det garantert at jeg havner på en øde øy. Dette med måkedriten er interessant da man som et av resultatene av forskningen klarte å holde kontroll med driten. Dette ble satt til bestemte tider på døgnet. Kom mine venner nå er det dritetid... Og det funket pokker så bra. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
logget av Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Det ble laget en egen krigsfilm om disse måkene for mange år siden tror jeg. Det ble hevdet at det var en skrekkfilm, men det var sikkert på grunn av rikets sikkerhet, Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Gjett hvor måkene kom fra Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Nøtterøy Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Å gå fra å være offiser og styrmann i marinen til styrmann sivilt tar omtrent like lang tid som frem og tilbake til klesskapet lotus. Ved å påstå noe slikt har du bevist at du absolutt ikke har peiling på hva du snakker om! En styrmann i det sivile gjør mye mer enn å plaske opp og ned norske kysten.Hva med last håndtering? Ikke mye lasting lossing på en fregatt. Stabilitets beregninger er også noe som en sivil styrmann i mye større grad må være opptatt av. Disse innleide supply båtene har i tillegg DP, noe som forsvaret har svært lite erfaring med, bortsett fra noen dykker båter, som sannsynligvis også er innleid. Jeg skulle likt å sett det rederiet som tok en navigasjons offiser fra en fregatt, og satt han rett på vakt på en bøyelaster, eller et kjemikalie skip, med ansvar for lasting, lossing, tank spyling etc! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.