Jump to content

Impeller bytte Suzuki DT 30

morgull

Recommended Posts

Hei. Har en Suzuki DT 30 30 hk fra 1983 som trenger ny impeller. Før jeg går til verket med å demontere undervannshuset så tenkte jeg å sjekke ut om de er noen der ute som vet om det er spesielle ting jeg må passe på.

Det er 3 skruer på hver side av undervannshuset som jeg ser jeg må løsne:

suzuki.jpg

Er det noen andre steder jeg må løsne skruer? Må gearet stå i fri, forover eller bakover? Takknemlig for svar!

<p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55

Etter at du har løsnet de 6 skruene som holder undervannshuset, drar du hele huset noen cm nedover. Inni huset så ser du en klemme med to skruer som holder gearstangen sammen. skru ut den nederste og dermed er det bare å dra huset av. Mulig du må bevege gearspaken for å komme til klemmen. Deretter er det noen skruer som holder impellerhuset. Vær forsiktig når du drar dette av. Det er en liten stålpinne som låser impelleren i akslingen og denne har en lei tendens til å falle ut. Legg merke til løperetningen på impelleren, monter den nye på sammen måte. Deretter er det bare å montere alt i motsatt rekkefølge. HUSK å sette inn låsepinnen!!

Dette fikser du greit. :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...