Jump to content

Vær med å utvide AIS dekningen

arkmarin

Recommended Posts

Rent generelt er jeg vel av den opfatning at har jeg kjoept noe,er det mitt og opp til meg om jeg vederlagsfritt oensker aa gi det bort i gave til noen.

Har du aldri kopiert en musikkassett eller CD. (ogsaa kopibeskyttet) er du et bedre menneske enn de fleste av oss. Skulle man i alle tilfeller ta alt

bokstavelig er for eksempel bruk a google maps for alt annet enn ditt eget bruk ogsaa kopibeskyttet. De aller fleste som benytter elektroniske kart

har mest sannsynlig skannet kopier fra en kollegas original, ogsaa kopibeskyttet. Dette er noe enhver maa granske sin egen samvittighet om, det staar

ikke til meg aa anbefale brudd av kopiavtaler.

Med din beliggenhet i Son, ser du kanskje 'gamlebaaten' min m.s. Eight Bells? Hils saa mye til ny eier om du ser ham.
Hei.

Navnet sier meg ikke noe, men hva slags båt er det?

Lars H.

(pt.Grimstad)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Siden Kystverket har snudd ryggen til baatfolket for tilgang pa det nasjonale AIS nettverket,som tross alt betales av skatteyterne, var det ikke en ide at baatforeningene

satte opp sitt eget AIS nettverk? Saalenge det er tilgang paa stroem- og telefon kan AIS mottakere settes opp langs hele kysten med direkte TCP/IP 'feeds' til Siitech´s

hurtige servere i Vancouver uten vederlag. Ingen PC eller programvare behoeves installert, kun en AIS mottaker,en TCP/IP konverter samt ett Internett modem/abonnement.

Det hele bruker saa lite stroem at et bilbatteri kan benyttes hvor det ikke er 220v. Ved aa kople seg opp til nettverket via internet, har man tilgang paa 7/24 basis hele aaret

rundt. Kostnaden av installasjonen kunne jo fordeles paa medlemmene med et lite ekstra medlemsgebyr til det er betalt. Siitech tar paa seg mottak or lagring av AIS data samt

levering av Web VTS Lite (paa norsk) for visning helt vederlangsfritt. Kunne vel ikke vaere bedre? Interesserte foreninger bes kontakte meg paa tore@yachtmarine.com

Redigert av SINBAD7 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...