Jump to content

Gelcoat eller bunnstoff som flasser ?

Rormann

Recommended Posts

Ser etter rengjøring med høytrykkspyle at båten flasser flere steder rundt baugtunnelen, men jeg er usikker på om det er bunnstoff eller gelcoat som flasser av.

Forrige eier forteller at det er Hempel selvpolerende bunnstoff på båten. Det som flasser har uansett samme farge som bunnstoffet.

Hva tror dere:

https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3746/dsc03502.jpg

:confused:

Hva gjør jeg med dette hvis det er gelcoaten ?

Edited by Rormann (see edit history)

Under montering av tunellen er det nok malt utenpå den orginale kaoten pga. dårlig mattsliping løsner det dette er ikke farlig men lite pent. Spyl rent, tørk opp puss rent ned til laminat eller nesten ned, dette for å unngå lag på lag to tre cm rundt tunellen, mal deretter med to komponent som er beregnet for plastbåt. Produkttype anbefaler jeg ikke på dette forumet.

Ok, takk for svar ! Bør jeg bruke pusse ned med slipemaskin, eller holder det å skrape bort det som er løst med en malingsskrape.

Ellers er det vel ikke noe galt i å anbefale et produkt så lenge det ikke er produsenten selv som reklamerer....

:smiley:

Edited by Rormann (see edit history)