Rormann Startet 16.April.2008 Link til dette innlegget Startet 16.April.2008 (redigert) Ser etter rengjøring med høytrykkspyle at båten flasser flere steder rundt baugtunnelen, men jeg er usikker på om det er bunnstoff eller gelcoat som flasser av. Forrige eier forteller at det er Hempel selvpolerende bunnstoff på båten. Det som flasser har uansett samme farge som bunnstoffet. Hva tror dere: https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3746/dsc03502.jpg Hva gjør jeg med dette hvis det er gelcoaten ? Redigert 16.April.2008 av Rormann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fiskekroken Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Under montering av tunellen er det nok malt utenpå den orginale kaoten pga. dårlig mattsliping løsner det dette er ikke farlig men lite pent. Spyl rent, tørk opp puss rent ned til laminat eller nesten ned, dette for å unngå lag på lag to tre cm rundt tunellen, mal deretter med to komponent som er beregnet for plastbåt. Produkttype anbefaler jeg ikke på dette forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Rormann Svart 16.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 (redigert) Ok, takk for svar ! Bør jeg bruke pusse ned med slipemaskin, eller holder det å skrape bort det som er løst med en malingsskrape. Ellers er det vel ikke noe galt i å anbefale et produkt så lenge det ikke er produsenten selv som reklamerer.... Redigert 16.April.2008 av Rormann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Tror det er ganske vanlig. Røret er vel en type plast. Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Skrap ned med malings skrape matt ned gelcoaten med slipepappir ca 320 korning. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.