Jump to content

Jolle Saga 25 CC

teak

Recommended Posts

Hei

Har en saga 25 cc som jeg ønsker å anskaffe en gummibåt til ca 9 fot. Jeg har ikke lyst til å sette på daviter på båten, jeg vil ha jolla på hekken. Noen som har noen gode forslag til hvordan dette kan gjennomføres, der er badepalttform samt badestige.

Ønsker samtidig noen gode tips til hvilken jolle, ser der er masse å velge mellom kan gjerne være billig da budsjettet er stramt for tiden. :sailing:

Hvorfor ikke bare trekke jolla etter båten. Regner med at du kjører ca 7-9 knop. Da er det ikke noe probl. Når du legger til er det bare og sakke av god tid før og så binde jolla intil båten, funker godt for meg. Hvis ikke hadde jeg nok skaffet meg den hengslen som monteres på badeplattform og du kan bare vippe jolla intil båten. Men da må jo motor og løse ting i jolla ut. Barna syns det er gøy og bare bli slept etter i snekkefart.

Inntil for 1 år siden hadde jeg selv en Saga 25 CC som jeg ofte hengte en 9 fots gummibåt bakpå. Bombard X3 tror jeg den het. Jeg festet to tau i nederste delen av den leddede badestigen og felte denne ned i sjøen. Så tok jeg tauene rundt/under gummibåten mens den lå på sjøen. Så var det bare å stå oppe i båten og dra i tauene for å heve gummibåten bak på hekken. Festet tauene i rekken bak. Påhengsmotoren måtte imidlertid tas av først da den bli i veien samtidig som gummibåten såt helt på høykan og over det.

Å henge den i sjøen bak gå iallefall ikke da toppfarten på båten er rundt 25-27 knop.

Edited by saga (see edit history)

Hei

Takker for gode råd, ikkje dumt med bruk av badestigen til dette.

Den maritim jollen til 2990, er det noe kvalitet skal tru? Man får vel som oftest det man betaler for.

slep jollen etter båten det gjør jeg pga.ankervinsj har jeg ikke plass og motoren er for tung til at jeg hvergang skulle ta den av ps.jollen til maritim til 2990 er like god som noen annen gummibåt :cheers:

mvh

Mewa 2 :drink: