Larss1 Startet 17.April.2008 Link til dette innlegget Startet 17.April.2008 Jeg får ikke stoppet motoren min når jeg vrir nøkkelen tilbake. Noen som vet hvordan stoppfunksjonen er på disse motorene? Sannsynligvis dårlig kontakt ett sted men vet ikke hvor jeg skal lete. Takker for svar :smiley: Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 På instrumentpanelet har du en stoppknap, vri nøkkel til 0 posisjon og trykk på stoppknappen. Hvis ikke dette fungerer så har du muligens en feil på stoppsolenoiden på dieselpumpa eller i dennes krets. Trond Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Bømlafjord Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Det sitter en dings på dieselpumpen som det går en ledning inn i enden på, det er stoppventilen som stenger for dieselen. Kanske det er den som henger? prøv å sett spenning på den og hør om det er lyd i den. den skal klikke da. Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Det kan være en feil i tenningslåsen. Prøv litt CRC på spray inn i låsen og se om problemet løser seg.. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 ta ut stoppmagneten på pumpen og rengjør den,dette virket på min motor aqad40b. Sitér dette innlegget Link to post
ArildH Svart 13.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2008 Oppdaget at dersom jeg vrir hurtig over tenningslåsen mot null, så fortsetter motoren å gå... Den stanser altså i posisjonen før null. Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 13.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2008 Er vel noen du vrir nøkkelen "motsatt" vei av 0-posisjonen for å stoppe? Litt knotete forklart Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 13.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2008 kan du ikke kvele den? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.