hermansen Startet 17.April.2008 Del på Facebook Startet 17.April.2008 Jeg hadde et C4 propellsett og har nå et C3 propellsett på båten. Men det idelle hadde vært noe midt mellom disse. Er det noen som "cupper" (eller hva det nå enn kalles) Volvo sine stålpropeller og kan gjøre C3 til et C3 1/2 eller et C4 til et C3 1/2 sett ? Noen som har gjort noe tilsvarende før ? /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
Mackser Svart 17.April.2008 Del på Facebook Svart 17.April.2008 Heisann. Har prøvd det med godt resultat. Har C7 propell, og fikk turtallet ned med ca 100 omdreininger pr.min. etter cupping, og øket farten med i ca 1 knop. Disse brukte jeg: http://www.mulltimek.no/. Kjempe service og hyggelige priser. Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 18.April.2008 Del på Facebook Svart 18.April.2008 Olle Terjesen må jo være rette mann da, i Arendal Sitér dette innlegget Link to post
orjack Svart 18.April.2008 Del på Facebook Svart 18.April.2008 Kunne vært interessant å få vite pris på dette. Har nettop kjøpt C3 propeller selv da jeg ikke fikk nok turtall på motoren, har ikke satt de på enda så jeg er spent på hvilken fart jeg får. En tanke som har streifet meg er å bruke den bakre C4 og den fremste C3, men jeg har ikke noen peiling på om dette er noe sjakktrekk i det heletatt. Sitér dette innlegget Link to post
HP-260 Svart 18.April.2008 Del på Facebook Svart 18.April.2008 www.winracepropellers.no Olle Terjesen har kompetanse i verdensklasse!!! Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 18.April.2008 Del på Facebook Svart 18.April.2008 HE HE , den var artig. En tanke som har streifet meg er å bruke den bakre C4 og den fremste C3, men jeg har ikke noen peiling på om dette er noe sjakktrekk i det heletatt. Bosted: Troms, Tromsø B: M L: 31-35 M: P Prøv , og send meg rapport . he he Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 18.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2008 Kunne vært interessant å få vite pris på dette. Har nettop kjøpt C3 propeller selv da jeg ikke fikk nok turtall på motoren, har ikke satt de på enda så jeg er spent på hvilken fart jeg får. En tanke som har streifet meg er å bruke den bakre C4 og den fremste C3, men jeg har ikke noen peiling på om dette er noe sjakktrekk i det heletatt. Det er, i følge Volvo, det samme som å be om problemer. I følge deres propellguide må en samme type type (størrelse) foran og bak på DP drevet. Husk at vinkelen er forskjellig og det betyr at du vil skape vanntrykk og trykk/strømmer/virvler i vannet som kan ødelegge drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.