Jump to content

Bygge om instrumentpanel: vp md 2b


New Attitude

Recommended Posts

Heisann,

 

Har en Volvo Penta md 2b med originalt instrumentpanel.

Det er blitt slark i tenningslåsen, slik at ved gange/vibrasjoner beveger nøkkelen seg i tenningslåsen og ladelampen går på.

 

Vurderer å legge inn enkel start-knapp. Har ikke bruk for tenningsnøkkel, da hovedstrømsbryter befinner seg i låst ruff (og så bor jeg i Nord-Norge hvor båter ikke låses til fortøyningsplassen og det er mange som lar inngang til salong/ruff stå ulåst... :smiley: )

 

Noen som har gjort noe liknende - eller har gode råd?

 

takkar :smiley:

Dufour 40 Performance

Link to post

Hei

 

Blåser litt liv i denne igjen, da jeg selv lurer på d samme.

Ulempen med en bryter er vel at den er lett å komme "borti" etc. . . Det er vel derfor nøkkel er praktisk slikt sett.

Ellers har jeg tenkt litt på dette jeg også, men tror selv jeg kommer til å ende opp med det gode gamle tennings-nøkkel-prinsippet.... ;)

Bavaria Sport 39, 2013 mod.

Link to post

Den der så jo ideel ut! :flag:

 

Det er vel ikke noe hokus pokus å koble opp den, eller...? :blush:

 

Det er vel ikke så farlig om man kommer borti bryteren på en dieselmotor; den stopper jo ikke av den grunn (selv om ladingen gjør, og det er jo nettopp derfor jeg vil bytte opplegg: tenningslåsen er slitt, og nøkkelen vrir seg i "av" stilling)

Dufour 40 Performance

Link to post

Create an account or sign in to comment

For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×
×
  • Create New...