New Attitude Startet 17.April.2008 Del på Facebook Startet 17.April.2008 Heisann, Har en Volvo Penta md 2b med originalt instrumentpanel. Det er blitt slark i tenningslåsen, slik at ved gange/vibrasjoner beveger nøkkelen seg i tenningslåsen og ladelampen går på. Vurderer å legge inn enkel start-knapp. Har ikke bruk for tenningsnøkkel, da hovedstrømsbryter befinner seg i låst ruff (og så bor jeg i Nord-Norge hvor båter ikke låses til fortøyningsplassen og det er mange som lar inngang til salong/ruff stå ulåst... ) Noen som har gjort noe liknende - eller har gode råd? takkar Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
Falx Svart 22.April.2008 Del på Facebook Svart 22.April.2008 Hei Blåser litt liv i denne igjen, da jeg selv lurer på d samme. Ulempen med en bryter er vel at den er lett å komme "borti" etc. . . Det er vel derfor nøkkel er praktisk slikt sett. Ellers har jeg tenkt litt på dette jeg også, men tror selv jeg kommer til å ende opp med det gode gamle tennings-nøkkel-prinsippet.... ;) Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
M/S Bastard Svart 22.April.2008 Del på Facebook Svart 22.April.2008 Denne bryteren må være ok som startbryter kanskje Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.April.2008 Del på Facebook Svart 22.April.2008 Å bruker en bryter istedet er helt ok, men den må selvsagt være av "ringeknapp" typen og tåle strømmen til innslaget. Denne f.eks. Eller man kan benytte et relé imellom, da kan en mindre bryter benyttes. Sitér dette innlegget Link to post
New Attitude Svart 22.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2008 Denne bryteren må være ok som startbryter kanskje Den der så jo ideel ut! Det er vel ikke noe hokus pokus å koble opp den, eller...? Det er vel ikke så farlig om man kommer borti bryteren på en dieselmotor; den stopper jo ikke av den grunn (selv om ladingen gjør, og det er jo nettopp derfor jeg vil bytte opplegg: tenningslåsen er slitt, og nøkkelen vrir seg i "av" stilling) Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
Falx Svart 22.April.2008 Del på Facebook Svart 22.April.2008 (redigert) Akuratt sånn en jeg tenkte på, M/S Bastard. Har lett på biltema også jeg, så skjønner ikke hvordan jeg kan ha gått flipp av den der gitt :) Redigert 22.April.2008 av Falx (see edit history) Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.