Jump to content

Bygge om instrumentpanel: vp md 2b

New Attitude

Recommended Posts

Heisann,

Har en Volvo Penta md 2b med originalt instrumentpanel.

Det er blitt slark i tenningslåsen, slik at ved gange/vibrasjoner beveger nøkkelen seg i tenningslåsen og ladelampen går på.

Vurderer å legge inn enkel start-knapp. Har ikke bruk for tenningsnøkkel, da hovedstrømsbryter befinner seg i låst ruff (og så bor jeg i Nord-Norge hvor båter ikke låses til fortøyningsplassen og det er mange som lar inngang til salong/ruff stå ulåst... :smiley: )

Noen som har gjort noe liknende - eller har gode råd?

takkar :smiley:

Dufour 40 Performance

Hei

Blåser litt liv i denne igjen, da jeg selv lurer på d samme.

Ulempen med en bryter er vel at den er lett å komme "borti" etc. . . Det er vel derfor nøkkel er praktisk slikt sett.

Ellers har jeg tenkt litt på dette jeg også, men tror selv jeg kommer til å ende opp med det gode gamle tennings-nøkkel-prinsippet.... ;)

Bavaria Sport 39, 2013 mod.

Den der så jo ideel ut! :flag:

Det er vel ikke noe hokus pokus å koble opp den, eller...? :blush:

Det er vel ikke så farlig om man kommer borti bryteren på en dieselmotor; den stopper jo ikke av den grunn (selv om ladingen gjør, og det er jo nettopp derfor jeg vil bytte opplegg: tenningslåsen er slitt, og nøkkelen vrir seg i "av" stilling)

Dufour 40 Performance

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...