Jump to content

drivstoff måleren stopper?

Rui lui

Recommended Posts

i dag flyttet jeg drivstoff instrumentet..måtte kjøte på ledningene for å få det dit jeg ville.dette fungere jo sånn at når du tar av strømmen så går det på null og tar på så viser det hva som er på tanken.problemet her er at når jeg tar av strømmen så stopper nåla rett før halv tank?,tar på strømmen så stiger den til nesten full tank noe som er riktig?hva har jeg gjort feil her??

]

Kan det ha skjedd noko fysisk med instrumentet under flyttinga, som gjer at nåla ikkje når ned til null når straumen blir slått av? Så lenge det ikkje går straum gjennom instrumentet, så skal ikkje nåla gje utslag. Du kan evt. måla med eit multimeter om det går straum til instrumentet når du slår av hovudbrytaren. Er det framleis straum til instrumentet, må det ha skjedd ei feilkobling, overledning etc.

litt kinkig den der..når jeg slår av strømmen så går lyset i instrumenten av.så det tyder jo på at det ikke får strøm.så må si at jeg forstår lite.hadde det ikke virket så var jo saken grei da viste jeg at jeg hadde gjort en feil en plass..men klippet noen ledninger forlenget disse og koblet sammen igjen..måtte tre ledningene litt..så i teorien kan jeg ha forvekslet noen ledninger...og dermed satt di feil..men da burde vel ikke instrumentet virket i det hele tatt?

]

Koble frå batteriet, så det ikkje går straum inn i systemet i båten i det heile. Heng nåla framleis midt på, eller fell ho til null. Blir ho framleis ståande på halv tank, har det skjedd noko med instrumentet som gjer at nåla hengg seg opp på veg nedover.

Dei tre ledningane er jord (minus), straum til belysning og straumen til sjølve instrumentet (målaren). Jord er vanlegvis svart.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...