Jump to content

Hvor mye er en Askeladden 2505 verdt?

LoKe

Recommended Posts

Hei båtfolk!

Jeg skal selge min Askeladden 2505, 1988-modell.

Jeg har selv hatt båten i syv år. Hvor mange eiere båten har hatt før er jeg usikker på.

Den fikk ny kalesje for seks år siden, og jeg har en Yamaha 40HK(tunet til 50) 3cylindra 2-takt påhengsmotor som ble kjøpt i august 2006. Den har en slik en automatisk tilte-funksjon(powertrim?), elektrisk start og et slikt et målemeter av oljen, temperatur og tiltenivå på display foran i båten. Tror dette er standard som følger med på nye Yamaha-motorer som blir kjøpt(?).

Jeg føler jeg har tatt godt vare på båten, har pusset og malt og kjørt den i ferskvann før jeg lot den stå for vinteren. Har hatt skikkelig presenning på, osv. Men den har altså stått ute, har ikke hatt egen garasje til den.

Av tilbehør har den:

Knotmåler

Badestige

Stereoanlegg

Tilhenger(gammel og rusten, men funker fortsatt!)

Tre lykter.

Av skader:

Vindskjermen fikk en ganske stor knekk nederst på ruten i fjor da det satt noen foran på dekket og vi traff en bølge. Båten tålte dette før, men det er vel et tegn på at den begynner å bli noen år gammel når skjermen blir sprø og knekker. Sprekken er ikke spesielt ødeleggende for utseende på båten, men det kommer inn vann når det regner. Og når man går på dekket foran vil man se at sprekken utvider seg pga vekten man belaster dekket med. Men, båten fungerer med knekken, og det går fint ann å bruke båten selvom. Ellers har den et par småmerker foran på baugen(kun synlig når man har den på vinterlagring ;)), men ikke noe spesielt mye. Jeg synes hvitfargen har holdt seg veldig godt, og utenom akkurat vindskjermen som har fått seg en kakk ser båten meget godt ut - nå kan det hende jeg har blitt alt for glad i båten gjennom årene, men jeg synes den fortsatt er veldig hvit, fin og blank.

Ellers:

I motsetning til andre 2505er så har ikke denne de stygge klistremerkene på sida. Hvit og ren.

Hvor mye tror dere jeg kan ta for denne båten? Jeg er ikke interessert i å lure noen eller overprise(eller underprise ;)) så jeg setter pris på ærlige og gjerne begrunna svar. Jeg har virkelig ikke særlig peil selv.

Tusen takk for svar!

Redigert av LoKe (see edit history)

Hei Loke :flag:

Hvis du tar 40000,- den, er den ikke langt unna det du vil få til slutt. Vindskjermen,alder trekker nok noe ned, men at skroget er fint og kalesjen er relativ ny, at påhengs er ny og blitt tatt vare på, teller MYE! Tror at med den prisen som utganspunkt, sitter du nok igjen med rundt 35000,-

Hilsen Askeladden ansatt :seeya:

Stolt Fjordeier:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...