mateco Startet 19.April.2008 Del på Facebook Startet 19.April.2008 Hei! Håper noen kan hjelpe med følgende ang. SOBVmax kartprogram samt dongle for C-map lisens. Har tidligere kjøpt standard versjonen av SOBVMax som jeg enda ikke har fått testet ut (Er for tiden uteseilende) Jeg har mottatt C-map cd'en hjemme og skulle gjerne ha bestilt lisens-dongelen. Er det noen som kan gi meg en web side hvor jeg kan få kjøpt/bestilt denne v.h.a kredittkort?? Videre så lurer jeg litt på SOBVMax med nettverks-funksjonen. Er det slik å forstå at jeg kan benytte et trådløst nettverk og overføre SOB programmet i sin helhet fra en stasjonær til f.eks. en Lap-top på Flybridge?? Må jeg i såfall ha en dongle i begge PC'ene (2 kartlisenser), eller er det tilstrekkelig med den som står i serveren (den stasjonære PC'en), evt. flytte den til FB Lap-top?? Er det noen som vet hva en oppgradering fra Standard versjon til Nettverk versjon (proff-lisens) koster, og hvor mange SOBVmax lisenser følger? (I standardversjonen så var det visstnok 3 lisenser, eller tar jeg feil ??) Finnes det en Norsk oppdatert versjon av manualen som jeg kan laste ned? Sist jeg var hjemme så forsøkte jeg å oppgradere SOB grib, men da falt norsk versjon ut. Er Grib funksjonen mulig å få i norsk utgave i dag?? Takknemlig for svar!!! mvh mateco Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Frøken Fryd Svart 30.April.2008 Del på Facebook Svart 30.April.2008 Hva med å bruke VNC? Dette programmet installeres på en maskin og lar en annen maskin styre den. Da vil alt du gjør på flybridgen være likt med nede. Loggbok osv. samles på en plass. Programmet lastes gratis ned herfra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.