bjoris Startet 20.April.2008 Del på Facebook Startet 20.April.2008 Sitter å finleser litt i brukerveiledningene til VHF og Plotter før avreise i morgen tidlig. Dette ser veldig greit ut, vi har med loddebolt, loddetinn og krympestrømper så vi håper vi får til dette. Er ikke så veldig vant med det, men klarer stort sett å følge en instruksjonsbok. Det eneste jeg ikke helt forstår er dette med NMEA inn på plotter fra VHF, hva er poenget med det? Jeg skal alltids koble sammen disse ledningene, men jeg forstår ikke i min enkle verden hva plotteren får fra VHFen? Sikkert en enkel forklaring... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
oddgeir Svart 20.April.2008 Del på Facebook Svart 20.April.2008 Så vidt jeg har forstått får plotteren nødsignal fra VHF'en. Den plotter posisjonen til den som sender nødmelding, hvilket gjør det enkelt for deg å gå mot havaristen. Det er flere som har droppet denne koblingen, og kun kobler for posisjonssignal fra Plotter til VHF. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Bitteliten Svart 20.April.2008 Del på Facebook Svart 20.April.2008 DSC meldinger kommer antakelig opp på plotteren din om du kobler nmea ut fra vhf til plotter. fra plotter til chf regner jeg med at du vet at det er posisjonsinfo som går slik at du kan sende DSC meldinger Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.