Jump to content

Koble plotter sammen med VHF

bjoris

Recommended Posts

Sitter å finleser litt i brukerveiledningene til VHF og Plotter før avreise i morgen tidlig. Dette ser veldig greit ut, vi har med loddebolt, loddetinn og krympestrømper så vi håper vi får til dette. Er ikke så veldig vant med det, men klarer stort sett å følge en instruksjonsbok. Det eneste jeg ikke helt forstår er dette med NMEA inn på plotter fra VHF, hva er poenget med det? Jeg skal alltids koble sammen disse ledningene, men jeg forstår ikke i min enkle verden hva plotteren får fra VHFen? Sikkert en enkel forklaring...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Så vidt jeg har forstått får plotteren nødsignal fra VHF'en. Den plotter posisjonen til den som sender nødmelding, hvilket gjør det enkelt for deg å gå mot havaristen. Det er flere som har droppet denne koblingen, og kun kobler for posisjonssignal fra Plotter til VHF.

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...