Jump to content

Hvor mye primer/bunstoff

roy_n

Recommended Posts

Hei har et spørsmål ang primer og bunnstoff.Jeg skal kjøpe inn primer og bunnstoff til snekka men har ikke peiling på hvor mye det går.

Båten det er snakk om er ei 21 fot Taule snekke.Har skrapet helt ned til gelcoaten så jeg rengner med fire støk med epoxy primer pluss to strøk bunnstoff.

roy_n

Heisann ! Jeg vil tro at du klarer deg med en liter pr. runde med primer ! Anbefaler deg å bruke liten rulle ! 5 liter vil nok holde, for det går på litt mer på 1.strøket ! Bruk 2-komponent !

Maritims selvpolerende bunnstoff kom veldig bra ut i en test nylig i følge Seilmagasinet! Faktisk best av alle basert på at det stoffes hver år (!), men tilsvarende dårlig etter to år.

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Da tror jeg det blir en tur eller en bestiling hos maritim.Vet ikke om jeg tør ta med fruen etter at hun så igjenom katalogen deres.

Hun bladde og sa det der tror jeg vi må ha og det må vi ha o.s.v.

Får den dama viljen sin er jeg redd det blir en dyr tur.

roy_n

Da tror jeg det blir en tur eller en bestiling hos maritim.Vet ikke om jeg tør ta med fruen etter at hun så igjenom katalogen deres.

Hun bladde og sa det der tror jeg vi må ha og det må vi ha o.s.v.

Får den dama viljen sin er jeg redd det blir en dyr tur.

roy_n

Har lest gjennom innlegget ditt mange, mange ganger, men er altså ikke i stand til å se problemet her.

Er ikke sikker på om kontoen tåler at hun er med.Er jo en veldig heldig mann jeg da de flest har vel problemer med å få lov til å kjøpe det de ønsker til båten.

Hos oss er det fruen som ønsker men det er fornuftige ting hun vil ha så jeg får bare kjøpe jeg.Hun skulle kjøpe ekolodd og teakbord for det måtte vi ha.

roy_n

ser den.

Brukte forøvrig Hempels selvpolerende i fjor på min Alicraft 16, kjøpte 2 bokser, men en boks holdt i bøtter og spann. Mener det var nok til to strøk + litt til overs.

Den har fungert utmerket.

Sitter og vurderer om jeg kan få kona til å tro at båtmagasinet har Seafinder 480 som velkomstgave.

- anders m.