Jump to content

Vannlinje, Alicraft 16 - hvor høyt?


andersm

Recommended Posts

hei,

 

har en Alicraft 16 som jeg skal rette opp vannlinja på. Det stod før min tid en 70 hk. motor på denne som var betydelig tyngre enn den motoren som står på nå ( 25 hk ). Vannlinja er derfor skjev nå.

 

Jeg har avmerket på båten nå nøyaktig hvor den ligger i vannet og lurte på hvor høyt over dette det er vanlig å legge vannlinja? Jeg har sett noen båter som har denne for lavt og det ser omtrent ut som båten synker, samtidig ønsker jeg ikke å ha den for høyt heller.

 

Derfor: Hvor høyt er det vanlig å legge den på en slik båt?

 

Har ikke bildet av båten, men her er en tilsvarende båt

 

http://vol.no/rubrikk/vis_bare_annonse.asp?ID=93925

 

- anders m.

Link to post
Share on other sites

hei,

har en Alicraft 16 som jeg skal rette opp vannlinja på. Det stod før min tid en 70 hk. motor på denne som var betydelig tyngre enn den motoren som står på nå ( 25 hk ). Vannlinja er derfor skjev nå.

Jeg har avmerket på båten nå nøyaktig hvor den ligger i vannet og lurte på hvor høyt over dette det er vanlig å legge vannlinja? Jeg har sett noen båter som har denne for lavt og det ser omtrent ut som båten synker, samtidig ønsker jeg ikke å ha den for høyt heller.

Derfor: Hvor høyt er det vanlig å legge den på en slik båt?

- anders m.

 

Hei, jeg har vanligvis satt vannlinja ca: 2-3 cm over vannspeilet. Noen har den sikkert høyere også for vanligvis blir båtene litt tyngre med årene og da har man jo litt å gå på. Det var nå min mening. Lykke til. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...