Walter_S Startet 11.Mars.2004 Del på Facebook Startet 11.Mars.2004 Prøver et nytt emne. Dette handler om en opplevelse man får når man ser en annen båt - selv om man egentlig er fornøyd med den båten man her - og da snakker jeg ikke om den kroniske 3-fots syken, eller den urealistiske drømmen om 72' Havseiler eller Kjell Inge Røkkes "Reverie", men ganske enkelt, noe man kommer over / ser avertert, og man tenker, stille, inni seg selv: "Denne kunne jeg tenkt meg! Helt bortsett fra at den kansje er upraktisk, eller for liten, eller - kona ville ikke gå med på den uansett, - men, denne båten "rører" ved noe inni meg, som vanskelig kan forklares!" ......eller om du vil - "kjærlighet ved første blikk!" Uansett, så begynner jeg med en liten smekker sak på 23' fra 1950 - tegnet av Olle Enderlein, Sverige. Tilsalgs fra Risør Trebåtbyggeri: http://www.woodenboat.net/for_salg2.html - Nydelig 23 ft seilbåt i mahogni fra 1950, tegnet av Olle Enderlein. - Båten er bygget med mahogni hud kobberklinket på eikeribber. - Dekket heltre teak - Motor: 12 hk Gøta bensinmotor med 2 sylindere. - Gode overnattingsmuligheter for 2 stk - Rommelig cockpit for hyggelige seilaser i varm solgangsbris. - Pris NKR 90.000.-Henvendelse Risør Trebåtbyggeri v/ Ole – Jacob Broch. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Batdilla Svart 11.Mars.2004 Del på Facebook Svart 11.Mars.2004 Jeg synes denne var en bra kombinasjon mellom behov og prisforlangende. Har absolutt ikke bruk for pinnebåt akkurat nå, men til denne prisen kunne jeg tenkt meg og blitt eier likevel . Og stygg er den ikke. Det er nesten så jeg får lyst til å løpe å kjøpe . Hadde det vært et par år fram i tid så... Men det kommer til å gå mye gryn på Sjømannen utover at det får bli med drømmen akkurat nå... Men dukker det opp en slik en senere og treverket er i OK stand - da! Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 11.Mars.2004 Del på Facebook Svart 11.Mars.2004 Jeg synes denne var en bra kombinasjon mellom behov og prisforlangende.Tar jeg feil, eller er dette en Knarr? Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
M/S Bastard Svart 11.Mars.2004 Del på Facebook Svart 11.Mars.2004 Har vært litt fristet til og begynne og seile. Hadde jeg hatt penger nå hadde jeg kjøpt den som Haabet selger i marked/salg tråden. Båter som over og den Haabet selger (21fot) er det ok første seilbåt? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Mars.2004 Del på Facebook Svart 11.Mars.2004 Båter som over og den Haabet selger (21fot) er det ok første seilbåt? Litt sedate båter på rundt 25 fot, fine begynnerbåter... For ikke å snakke om de mindre som andunge og killing. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Mars.2004 Del på Facebook Svart 11.Mars.2004 Litt sedate båter på rundt 25 fot, fine begynnerbåter... For ikke å snakke om de mindre som andunge og killing. Jo, men det jo ok med noe som er lukket og! Båt for overnatting er jo greit da! Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 11.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2004 Tar jeg feil, eller er dette en Knarr? Ikke helt på jordet, KOB, men det er ikke en Knarr, men derimot en (Wingakrysser) Svensk kystkrysser av et eller annet slag. Mere turseilbåt enn Knarren er, som jo er en klasse(regatta)båt. Knarr: Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
KOB Svart 11.Mars.2004 Del på Facebook Svart 11.Mars.2004 Ikke helt på jordet, KOB, men det er ikke en Knarr, men derimot en Svensk Mahognykrysser av et eller annet slag. Mere turseilbåt enn Knarren er, som jo er en klasse(regatta)båt. Knarren har jeg et veldig godt forhold til. Noen seiler er jeg (ennå) ikke, men noen gode venner av meg i Bergen hadde i mange år en Knarr i tre. På slutten av 70- og begynnelsen av 80-tallet hadde vi mange fine turer sammen i den flotte Bergens-skjærgården. Det var i en Knarr jeg lærte det lille jeg kan om seiling, men nok til at jeg den gang faktisk også seilte den alene. Det var ingen motor, så vi bakket med seilene ut fra brygga, og måtte beregne siget inn når vi kom tilbake. Og forsvant vinden, som den noen gang gjorde, var det om å gjøre å ha god tid og ta fram padleåra. Et stykke ut på 80-tallet ble Knaaren byttet ut med en Diva som vennene mine fortsatt har. Hilsen en seiler in spe Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Jonny Svart 11.Mars.2004 Del på Facebook Svart 11.Mars.2004 Når jeg ser en slik båt, er det 3 ting som slår meg: Vedlikehold, vedlikehold og vedlikehold Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.