Jump to content

Hva burde man velge av båt til under 30.000?


tilsjos.no

Recommended Posts

Er du helig med det du krasjer i da går det ikke så mye utover båten, og du kan bare stikke av :lol: Prøver du derimot å stikke av fra pilitiet kunne 70hk og 50 knop fungert mye bedre.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei!

Tar opp denne tråden igjen, og konfirmasjonen er like rundt hjørnet.

Og jeg lurer på om dere har noen gode RIB alternativer å komme med. Hadde vært fint.

Ser en del på finn, og mest etter RIB.

 

Hvis dere ser en RIB til salgs, som er med 9.9/15 hk motor, og mellom 10 og 12 fot.

Så hadde det vært fint om dere hadde sagt ifra :)

Pris rundt 30.000,-

 

Takk for alle tips :-)

Hadde vært bra om båten kunne dratt vannski, tube osv. Vannskileker lettere sagt.

Link to post
Share on other sites

Jeg ville prøvd å finne meg en FjordWing 19 jeg . Fantastisk skrog, og med litt flaks kan du finne en .

de ligger i pris fra ca 30 000 med sliten B30 motor. til 110 000 ..

Her har du en Fjordwing

 

Mvh

Pjolter

Redigert av Pjolter (see edit history)

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Ok. Hvor stor motor da i såfall?

Vet at rib er lite båt for penga, men rib er det jeg har drømt om, og har veldig lyst på :-)

jeg veier 63kg og klarte akkurat å komme meg opp bak en gh 11 med 20hk. Riktignok var det to stk i båten(som det skal være under vannski etc.), men skia jeg brukte var også veldig brede. Avhenger veldig av hva slags båt du ender opp med, men for en rib i denne størrelsen ville jeg kjøpt minimum 25hk, helst 30.

 

Har aldri hørt om merket, men kan dette kansje være noe?

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17065159

 

Bør klare å finne en brukbar motor for de 10'000 du har igjen.

ser også at man finner flere rib'er på finn med yamaha 9,9 til 30-35000. bla.a denne:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17316158

Selg motoren for 10k, og kjøp en nyere 25(30)tohatsu for penge for yamahaen.

Budskjettet sprekker med noen kroner og krever litt styr, men mener du skrev at arimar var en av favorittene?

Redigert av Golito (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
fjorwing med 140hk er vel kanskje litt heftig for en konfirmant? Kjøpte selv en plastsnekke for konfirmasjonspengene. Mye båt for pengene iallefall, så er det plass til mye mer folk.... Rib blir du fort lei av....(er veldig artig likevel da!)

 

Ja, det kan bli litt heftig den båten der. Har heller ikke lov å kjøre den, i tillegg må jeg ta båførerprøven(skal ta den til vinteren. Det er i hvertfall planen), og er ikke er 16 enda.

Men båten var kul, men venter litt med sånne båter tenker jeg.

 

Har tenkt på snekke, men litt usikker på det. Vet at du får mye båt for penga, og du får plass til mange, i tillegg kan man overnatte.

Kanskje jeg blir lei av rib, men veit nå ikke det. Dessuten kan man selge igjen senere, hvis du får solgt da.

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
jeg veier 63kg og klarte akkurat å komme meg opp bak en gh 11 med 20hk. Riktignok var det to stk i båten(som det skal være under vannski etc.), men skia jeg brukte var også veldig brede. Avhenger veldig av hva slags båt du ender opp med, men for en rib i denne størrelsen ville jeg kjøpt minimum 25hk, helst 30.

 

Har aldri hørt om merket, men kan dette kansje være noe?

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17065159

 

Bør klare å finne en brukbar motor for de 10'000 du har igjen.

ser også at man finner flere rib'er på finn med yamaha 9,9 til 30-35000. bla.a denne:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17316158

Selg motoren for 10k, og kjøp en nyere 25(30)tohatsu for penge for yamahaen.

Budskjettet sprekker med noen kroner og krever litt styr, men mener du skrev at arimar var en av favorittene?

 

Har sett på den rib`en Pro Rib 330 på finn, og en helt grei båt, men har alldri hørt om det merket eller noe. Sikkert en fin ungdomsbåt, men syns de kunne plassert styrekonsoll og aktersetet litt lenger bak hvis det hadde vært mulig.

Har også sett på den Arimar 320, en fin båt :-)

Og der får du også med motor, 9.9/15 hk. Noen som har erfaringer med Arimar, noen som har en slik, eller 360-modellen? :smiley:

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...