Christina 3 Startet 21.April.2008 Del på Facebook Startet 21.April.2008 (redigert) Hei. Har en sen-dure varmeveksler som det er en liten sprekk i. Trodde det var loddet så jeg gikk på med blåselampe og sølvloddetinn. Men det gikk ikke. Loddetinnet smeltet men det gjorde ikke det som var brukt der fra før.... . Fikk det ikke varmt nok, men turde ikke mer. Kan se ut som om det er kobber ?? den er lagd av..... ivertfall kobberfarget. Hvordan er dette gjort ? Sveiset ? Noen som kan hjelpe med tips, evn om noen vet om noen på østlandet som gjør dette ? Dette ble et nederlag....likte ikke å måtte gi tapt Vh Marolita Her ser dere forsøket (som bare ble klin)....sprekt mellom øvre og nedre del. https://baatplassen.no/bildearkiv/11/11274/sendure_varmeveksler.jpg Redigert 21.April.2008 av marolita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 21.April.2008 Del på Facebook Svart 21.April.2008 Det kan være loddet med fosforbronsje og da nytter det ikke med en vanlig blåselampe prøv med et autosjenapperat det er forøvrig mye bedre til og lodde sølv med også. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 21.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2008 Hva i all verden er et autosjenapparat ? Hvordan virker det ? Er det bronse den er lagd av kanskje ? Nei dette kan jeg absolutt ikke noe om Vh Marolita Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 22.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2008 Da er den levert inn for reparasjon ...... Da håper jeg den er ferdig i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 22.April.2008 Del på Facebook Svart 22.April.2008 autosjen = skrivefeil for autogen = vanlig gassveiseapparat der det nyttes en blanding av acetylen og oksygen. Varmevekslere er vanligvis laget av CuNi som er en sjøvannsbestandig kobber/nikkel-legering. Lodding av denslags er for fagfolk, så du har gjort et godt valg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.