Jump to content

bmw problemer med eksos


petrol

Recommended Posts

Har du prøvd Solberg Motors i Sandefjord? Det er han som er über-guru på BMW i Europa (og tar seg betalt deretter). Hvis ikke han har, må du sikkert ut på bruktmarkedet.

Selv har jeg fjernet klaffen i år, og sover ikke spesielt dårlig av den grunn. Skal det slå vann inn i motoren, må det tross alt opp hele eksosrøret og bendet før det renner tilbake i intercooleren. Har kjørt i minst to sesonger med defekt klaff uten at det har vært et problem.

 

Dersom du skal kjøpe brukt, må du være observant på at det finnes to typer eksosrør. Noen er festet til transom med tre bolter, mens andre er festet med fire bolter. Så vidt jeg har funnet ut, virker det som om klaffene er ulike på disse.

På tre-bolteren er klaffen av løs type, og kan lett byttes dersom du får tak i ny. På fire-bolteren virker det som om klaffen er vulket i eksosrøret (jeg fikk den i hvert fall ikke løs).

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...