Jump to content

Hvilken båt er stiligst i verden?

Hess21

Recommended Posts

Coronet 32 DeepSea er i en klasse for seg:

CoronetExt2.jpg

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

MIN...

:seeya:

Enig med Walter_S :yesnod:

Helt enig, Walter_S. :yesnod:

mvh tuffff

Jeg synes snekka til Walter_S ser ut som en kjempekoselig båt, men jeg må nesten spørre SW og Tuff hvorfor de synes det er den stiligste båten i verden? Noe jeg har gått glipp av ?.... :cheers:

Redigert av Honduras (see edit history)

Mine egne forslag...

Er litt svak for Van Dam Wood Crafts

Mesterverk i stil og kvalitet

Her noen eksempler som går i klassen stilig, og ikke så veldig nyttig:

Alpha Z

ALPHAZPS.JPG

Charia

CHIARAPS.jpg

Samt en som er både stilig og nyttig...

Geronimo

GERONIMOPS.jpg

Jeg holder en knapp på trebåter når vi snakker om hva som er stilig :cool:

...men Oceanfarer er enda stiligere.
Oceanfarer er jo ikke dum den heller men på meg virker den litt mer "kassete" enn DeepSea. En familiebåt som koser seg i 30 knop og med et utseende som passer med farten er jo ikke så helt vanlig verken i 1972 eller tiden etter og det gjør DeepSea ganske spesiell :cool:

Her er Oceanfarer:

32Oceanfarer.jpg

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Coronet 38 Commander:

new.total.700.jpg

Den er jo liksom storebroren til 32 DeepSea :cool:

Hvem som er stiligst vet jeg ikke men den råeste må vell være denne:

Tirpitz_altafjord.jpg

Det er mye stygt man kan si om Nazi-Tyskland, men båter det kunne de bygge.

http://museumsnett.no/alias/HJEMMESIDE/mid..._om_tirpitz.htm

Tonnasje 42200 tonn

Lengde 251 m

Dypgående 10,6 m

Effekt på turbinene 163026 Hk

Hastighet 30,8 knopp

Pansertykkelse Mellom 300mm og 360 mm

Bemanning ca 2400

http://www.bjerkvik.gs.nl.no/tirpitz.htm

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Fant bare dette bildet av 38 Mediterranean i farten:

38Mediterranen.jpg

Veldig lik 38 Commander.

Pussig sak at mange både velger båt og kjører båt som om det var racerbil de egentlig hadde lyst på. Spørsmålet blir: Hvorfor driver de ikke med motorsport og kjører racerbil isteden?

Hilsen Hekksjø

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Vel siden dere vet at jeg alltid er 100% uhildet og objektiv, så kan vi nu legge denne tråden døåbegrava, fatter ikke at ikke noen har kommet opp med den endelige facit, den slår eldre Riva'er og det sier ikke sååå veldig lite faktisk, Riva er heller ikke nevnt...? (Uvitende pøbler, bøllefrø, ignoranter osv..).

ride_c.jpg

"Tumble home" er rett og slett pent.....

Så den tenker jeg satt :cheers:

Snart helg....

Redigert... Chris Craft, for de som IKKE visste det......

Redigert av sandman1 (see edit history)

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

For dei som etterlyste bilder av Coronet 38 Mediterranean, eit design dei færraste er likegyldige til....

p6240253.jpg

Helly Hansen på plass

p6240263.jpg

Nedcabba

rits3.jpg

Nedcabba med flate hendlar

Redigert av RITS (see edit history)

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500

1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...