mollro Startet 22.April.2008 Del på Facebook Startet 22.April.2008 Har nå skrapet vekk all lakken på min tresnekke å skal til å olje den. Har da også skrapet bort en del tettningsmasse både her å der.. Er noen som har et tips til hva jeg skal bruke når jeg skal ha på ny? Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 22.April.2008 Del på Facebook Svart 22.April.2008 Det mest effektive en kan gjøre når en skal fjerne gammel olje og maling er varmepistol og skrape. SINNSYKT mye lettere enn om en skraper "kaldt". Sikaflex er mye brukt på båt, men husk at den liker ikke terpentin. Den kan oljes eller males utenpå hvis det er nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 22.April.2008 Del på Facebook Svart 22.April.2008 Er båten kravellbygd? Hvor er det fugemassen er? I kravellbygde båter over vannlinjen blir det ofte brukt linoljekitt (Vinduskitt).. Sitér dette innlegget Link to post
mollro Svart 22.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2008 Det er rundt overbygget mot dekk. Hadde tenkt å smøre båten med terpentin og benar olje. Sitér dette innlegget Link to post
mollro Svart 22.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2008 Tenkte jeg skulle bruke en fugemasse som heter marin & teknik fra casco, men er ikke sikker på om denne toler terpentin.. Sitér dette innlegget Link to post
Storø RC 34 Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Hva med Farm80 fra Jotun? Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Jon-Kåre Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Tenkte jeg skulle bruke en fugemasse som heter marin & teknik fra casco, men er ikke sikker på om denne toler terpentin.. En telefon til casco gir deg svaret på det spørsmålet Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
NilsPils Svart 9.Mai.2008 Del på Facebook Svart 9.Mai.2008 Tenkte jeg skulle bruke en fugemasse som heter marin & teknik fra casco, men er ikke sikker på om denne toler terpentin.. Den tåler ialfall Owatrol D1 og D2. Det har jeg testet. En av de rimeligere på markedet og lett å arbeide med. Brukte denne til å fuge rundt vinduene på Tora. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
VannTro Svart 9.Mai.2008 Del på Facebook Svart 9.Mai.2008 Tenkte jeg skulle bruke en fugemasse som heter marin & teknik fra casco, men er ikke sikker på om denne toler terpentin.. Hei. Du kan gå på Montèr(Byggvarehus) og kjøpe en MS-Polymer som heter "Optiform Unifix". Denne massen egner seg godt til ditt behov og tåler terpentin. Skal du over-lakke med Benar Olje vil ikke olje-lakken feste til fugemassen. Dette bør heller ikke være noe problem siden fugemassen klarer vær-vind-sol uten å tildekkes. Husk at du må ha rene treflater når du fuger. Fres eller puss vekk gammelt fett treverk. (Dette er ikke synsing, jeg representerer produsenten av dette produktet) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.