Jump to content

Bro høyde, Stokken,Revholmen ved Hvaler

bert

Recommended Posts

Jeg husker foreløpig ikke seilingshøyden, men jeg var, i mine yngre dager mye på Stokken Marina, eller Hvaler Båt og Motor som det het senere, og kan IKKE huske å ha sett en Tresfjord 28 ferdes under "fastlandsveien". Du bør være veldig forsiktig med å prøve, for det kan hende det er sterk tidevansstrøm gjennom der, noe du sikkert vet fra før, og får du da medstrøm under forsøket så kan det fort bli kostbart. ( Tror Tresfjorden er så nær grensa at tidevann kan utgjøre forskjellen på suksess og fiasko.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Er heller ikke sikker på høyden, men har "seilt" under der med Master 820 og Bayliner 2455, mener vi måtte vippe ned lanternemasta på Masteren.

Som nevnt tidligere strømmer det til tider godt og det er svært trangt her, ikke noe særlig å møte noen...

Vil vel anbefale alle med båter over "jollestørrelse" å gå rundt.

(Ps, siden det er mange store "joller" om dagen, kan vi jo si "joller" opp til ca 20 fot....)

Om broen ikke er merket med høyde, så bør du rapportere det inn til Kystverket. Alle broer og luftspenn skal være merket med fri seilingshøyde. Det er Statens Veivesen / eier av luftspenn som er ansvarlig for denne merking. Kystverket tar dette opp med den ansvarlige.

I tillegg til eventuelt navn på broen, må det også oppgis posisjon i rapporten til Kystverket.

Blue Sky

Da har jeg møtt deg der, Master 820 er den STØRSTE båten jeg har sett gå under der. Pga mye uvettig kjøring der vil jeg

fraråde med stor båt å kjøre der. Retrettmulighetnene er små.

Det er kun lokalkjente som tar ruten med større båter. Mye strøm er det også ved tidevann.

Vi sees!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...