Rormann Startet 23.April.2008 Link til dette innlegget Startet 23.April.2008 (redigert) Har propellaksling med diameter på 35 mm og kjøpte en todelt zinkanode på Martim på 35mm (står også 35 mm på den). Men når jeg skrur den til er den for trang, og det er gliper på begge sider når den er skrudd max til. Har målt diameteren innvendig på anoden og den er bare 33,6 mm, altså for trang ? I tillegg er det to "pigger" på innsiden av den som gjør det enda trengre. Er det meningen at den ikke skal skrues helt til på de to skruvene og stå å glipe...? Kan dette skape "sleng" i akslingene ? Redigert 23.April.2008 av Rormann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bruningen Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 (redigert) Skal være slik, hensikten er at anoden SKAL klemme rundt akselen. Er mer bekymret for innstrømningen denne anoden gir til roten av propellen. Sikkert OK om det er en saktegående båt, men dersom det går litt unna KAN du få kavitasjon der. Redigert 23.April.2008 av Bruningen (see edit history) Sitér dette innlegget Kritisk -men stabilt..... Link to post
Rui lui Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 disse "piggene"skal gå inn i et hull på hver side:-) Sitér dette innlegget ] Link to post
Rormann Svart 23.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 (redigert) Ok, jeg bare hang meg opp i det ekspeditøren sa på Maritim. Han mente gliper kunne gi "sleng" på akslingen som han uttrykte det. Kunne ikke se hullene, men jeg skal sjekke igjen.. Redigert 23.April.2008 av Rormann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 som en slags låsemekanisme. Sitér dette innlegget ] Link to post
Rormann Svart 23.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 Har sjekket nøye. Det finnes ingen slike hull på akslingen min. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 ikke på akslingen..men på anoden den ene halvdelen har en tapp på ene siden og et hull på andre,og likt på den andre halvdelen:-) Sitér dette innlegget ] Link to post
Rormann Svart 23.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 (redigert) "Piggene" jeg snakker om er inni anoden og støter mot akslingen. Se bildet så forstår du hva jeg mener. Det skruver som holder de to delene sammen. (-: Redigert 23.April.2008 av Rormann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sharko Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 (redigert) Skal være med glipe for å sikre godt klem på skruene. Redigert 23.April.2008 av Metrosen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 aha..slike har jeg aldri sett. Sitér dette innlegget ] Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.