Jump to content

Vaskemiddel for Zodiac


Bützfleth

Recommended Posts

Jeg har særdeles gode erfaringer med denne. Har prøvd diverse annet (vanlige vaskemidler, andre "gummibåt" varianter og Lentisil), men ingen kommer i nærheten av denne :flag: I tillegg har jeg brukt en "finish" i samme serien (en slags forsegling).

 

PS. Den fungerer på andre merker enn Zodiac også :lol:

Link to post
Share on other sites

Zalo er et godt tips, spesielt den Antibakterielle som fungerer utmerket. Det du ikke får av tar du med Seapower som er en rens/ polish for pvc og gummi og som gjør at den holder seg gjennom sesongen. Fås kjøpt i de fleste velassorterte båtutstyrbutikker.

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg vasket båten. Og testet både Polymarine og Zalo Antibakterielle (babord og styrbord).

Først vasket jeg en flekk på hverside og sammenlignet. Det så ut til at Zalo'en lå hakket foran Poly'en. Resultatet ble ganske bra på begge sider, men etter hvert som jeg tok mer og mer så må jeg si at Poly'en gjorde en langt bedre jobb. Så alt tatt i betrakting, skal du har en ren gummi båt og har Zalo tilgjenngelig så kjør på! Reultatet blir bra. Men skal den skinne så er Polymarine det beste av disse to produktene. Uten tvil!

Link to post
Share on other sites

Hvordan så den ut før du begynte? Var den bare møkkete etter vinteropplaget, eller var den "sliten"?

 

Før

foer.jpg

 

Etter

etter.jpg

 

 

Etter bildet er fra når jeg trodde Zalo ville gjøre en bedre jobb. Men Leser en på flasken til Plymarine så skal det stå ca 1 min. Da forsvant det grå skjæret som du ser. Dette forsvant ikke med Zalo'en.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Hehe, vanvittig bra svar.

 

nei , men jeg har prøvd yoga og meditering. hjalp ikke en dritt. tror jeg må ty til håndspåleggelse snart :-)

 

Er nysgjerring på håndspåleggingen, fått testet dette?

 

Hva med slik jordslagfjerner, kan det funke? Funker jo fint på plastmøbler etc.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...