Bützfleth Startet 24.April.2008 Del på Facebook Startet 24.April.2008 Noen som har forslag om bra vaskemiddel for å vaske en Zodiac? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 24.April.2008 Del på Facebook Svart 24.April.2008 lurer på det samme , derfor flytter jeg denn opp :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Fluctus Svart 24.April.2008 Del på Facebook Svart 24.April.2008 Jeg har særdeles gode erfaringer med denne. Har prøvd diverse annet (vanlige vaskemidler, andre "gummibåt" varianter og Lentisil), men ingen kommer i nærheten av denne I tillegg har jeg brukt en "finish" i samme serien (en slags forsegling). PS. Den fungerer på andre merker enn Zodiac også Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 24.April.2008 Del på Facebook Svart 24.April.2008 prøv med zalo billig og godt mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 24.April.2008 Del på Facebook Svart 24.April.2008 Takk for tips. Er Bilteama fenderrens for sterkt? Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 24.April.2008 Del på Facebook Svart 24.April.2008 kan ikke tenke meg det da det alltid kommer litt bensinsøl på et eller annet tidspunkt å det skader iallfall ikke min gummibåt mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 24.April.2008 Del på Facebook Svart 24.April.2008 Zalo er et godt tips, spesielt den Antibakterielle som fungerer utmerket. Det du ikke får av tar du med Seapower som er en rens/ polish for pvc og gummi og som gjør at den holder seg gjennom sesongen. Fås kjøpt i de fleste velassorterte båtutstyrbutikker. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Bützfleth Svart 25.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2008 Takker for tips, folkens! Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 25.April.2008 Del på Facebook Svart 25.April.2008 Hei, Om du ringer Bakken Motor i Drammen, så har de en kombinert rense og polish krem. Den bruker de på båtene som skal fiffes opp. Har en flaske stående, men husker jeg hva den heter, nei... Sitér dette innlegget Link to post
husøy Svart 25.April.2008 Del på Facebook Svart 25.April.2008 Hugos er helt rå. Sitér dette innlegget Link to post
AtleL Svart 25.April.2008 Del på Facebook Svart 25.April.2008 Er det noen som har prøvde Universalstein på gummibåt? Det funker jo bra på så mye annet. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 25.April.2008 Del på Facebook Svart 25.April.2008 nei , men jeg har prøvd yoga og meditering. hjalp ikke en dritt. tror jeg må ty til håndspåleggelse snart :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
AtleL Svart 25.April.2008 Del på Facebook Svart 25.April.2008 nei , men jeg har prøvd yoga og meditering. hjalp ikke en dritt. tror jeg må ty til håndspåleggelse snart :-) Det hjelper å snakke om det vet du! Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 26.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2008 nei , men jeg har prøvd yoga og meditering. hjalp ikke en dritt. tror jeg må ty til håndspåleggelse snart :-) Når du mediterte, satt du mot øst da? Sikkert derfor det ikke funket. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 26.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2008 Nå har jeg vasket båten. Og testet både Polymarine og Zalo Antibakterielle (babord og styrbord). Først vasket jeg en flekk på hverside og sammenlignet. Det så ut til at Zalo'en lå hakket foran Poly'en. Resultatet ble ganske bra på begge sider, men etter hvert som jeg tok mer og mer så må jeg si at Poly'en gjorde en langt bedre jobb. Så alt tatt i betrakting, skal du har en ren gummi båt og har Zalo tilgjenngelig så kjør på! Reultatet blir bra. Men skal den skinne så er Polymarine det beste av disse to produktene. Uten tvil! Sitér dette innlegget Link to post
AtleL Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 Hvordan så den ut før du begynte? Var den bare møkkete etter vinteropplaget, eller var den "sliten"? Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 Er det noen som har prøvde Universalstein på gummibåt? Universalstein fungerer utmerket på gummibåt Om det er bedre enn noe annet , vet jeg ikke , men det som ikke går av med Zalo , går som regel bort med steinen. Sitér dette innlegget Link to post
AtleL Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 Takk for det. Jeg har kjøpt en 4kg med Univeralstein, og noe skal man jo bruke den til........... Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 26.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2008 Hvordan så den ut før du begynte? Var den bare møkkete etter vinteropplaget, eller var den "sliten"? Før Etter Etter bildet er fra når jeg trodde Zalo ville gjøre en bedre jobb. Men Leser en på flasken til Plymarine så skal det stå ca 1 min. Da forsvant det grå skjæret som du ser. Dette forsvant ikke med Zalo'en. Sitér dette innlegget Link to post
AtleL Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 Det ble jo bra! Takker for tips og fører opp et produkt til på handlelista. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 14.Juli.2008 Del på Facebook Svart 14.Juli.2008 Hehe, vanvittig bra svar. nei , men jeg har prøvd yoga og meditering. hjalp ikke en dritt. tror jeg må ty til håndspåleggelse snart :-) Er nysgjerring på håndspåleggingen, fått testet dette? Hva med slik jordslagfjerner, kan det funke? Funker jo fint på plastmøbler etc. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 14.Juli.2008 Del på Facebook Svart 14.Juli.2008 prøvde hugos på gummibåten men var ikke fornøyd med resultatet. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 14.Juli.2008 Del på Facebook Svart 14.Juli.2008 Et av de bedre er Seapower. Finnes 2 stk flasker. En som renser og en som legger balsam/fetter opp gummien. Tror denne også beskytter mot uv-stråling og "elding" av gummien. Zalo avfetter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.