Jump to content

Hvilket stoff er best til propell og drev i alu?

Fred

Recommended Posts

Tenkt på d samme Mewa 2 og Fred, med biltema's felg-lakk, propellen lar jeg dog være helt som den er original, den roterer det meste av sesongen for mitt vedkommende :)

Kjøper man ny båt, eller nytt drev, idag, er jo disse blanke og skinnende, og uten (tilsynelatende) noen form for bunnstoff-behandling. Eller tar jeg feil? Er det noe i den pene lakken som kanskje inneholder anti-groe e.l?

Kanskje denne duger? Bare et forslag, men den bør vel tåle å sitte på et drev en sesong...

(PS: jeg har drev og propell i stål, og ikke alu, som trådstarter spurte om spesifikt i topic..)

http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=82982

Redigert av Falx (see edit history)

Bavaria Sport 39, 2013 mod.

• 11 måneder senere...

Til rustfri stålpropell anbefales konsentrert saltsyre 30% pågnidd med en kost eller fille - fjerner alt av rur etc. som senker farten og turtallet ditt gjennom sesongen. Det er en selvfølge å bruke alt av verneutstyr så som gode gummihansker til muring og briller etc samt stygge klær! Etser som bare det. Pass på at du ikke får noe inn i navet. Gjøres best med propellen avmontert. Spyl godt!! Avslutt med POL eller Autosol på propellen så får du en juvel av en propell!! Holder seg blank lenge. Utrolig hvor mye litt rur utgjør på turtall og fart!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...