Fred Startet 24.April.2008 Del på Facebook Startet 24.April.2008 Har sett endel emner om dette i gamle tråder, uten at jeg ble noe mer klok på dette. Det finnes endel sprayflasker. Hvorfor er det fy fy med 2-3 lag med primer og så bunnstoff på drev og propell? Hva med et par lag med primer og deretter en sort normal spray? Om man har nye anoder skal det vel ikke gro da? Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 24.April.2008 Del på Facebook Svart 24.April.2008 jeg skal prøve i år med helt normal svart blank quick lakk på drevet og en bonet stålpropell så får vi se hvordan det går mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Falx Svart 24.April.2008 Del på Facebook Svart 24.April.2008 (redigert) Tenkt på d samme Mewa 2 og Fred, med biltema's felg-lakk, propellen lar jeg dog være helt som den er original, den roterer det meste av sesongen for mitt vedkommende :) Kjøper man ny båt, eller nytt drev, idag, er jo disse blanke og skinnende, og uten (tilsynelatende) noen form for bunnstoff-behandling. Eller tar jeg feil? Er det noe i den pene lakken som kanskje inneholder anti-groe e.l? Kanskje denne duger? Bare et forslag, men den bør vel tåle å sitte på et drev en sesong... (PS: jeg har drev og propell i stål, og ikke alu, som trådstarter spurte om spesifikt i topic..) http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=82982 Redigert 24.April.2008 av Falx (see edit history) Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
Fred Svart 27.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2008 Jeg gikk for mange lag med primer først, og så 2 lag med Jotun Drev spray. Så får vi se hvordan det blir til høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 5.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2009 Ble noe groe alikevel.. men ikke på langt nær så mye som sist. Nå skal det prøves noe annet.. Sitér dette innlegget Link to post
ArvidKa Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Til rustfri stålpropell anbefales konsentrert saltsyre 30% pågnidd med en kost eller fille - fjerner alt av rur etc. som senker farten og turtallet ditt gjennom sesongen. Det er en selvfølge å bruke alt av verneutstyr så som gode gummihansker til muring og briller etc samt stygge klær! Etser som bare det. Pass på at du ikke får noe inn i navet. Gjøres best med propellen avmontert. Spyl godt!! Avslutt med POL eller Autosol på propellen så får du en juvel av en propell!! Holder seg blank lenge. Utrolig hvor mye litt rur utgjør på turtall og fart!! Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Prøv denne. http://maritim.no/product.aspx?id=22836&am...upkey=007002010 Funker fint på mitt seildrev og propell av lettmetall. Ingen groe så langt på mitt drev og propell. Jeg bruker forøvrig den som eri boks og påfører med pensel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.