Jump to content

Båtløft i Vest Agder

LarsL

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er noen som har tips hvor det er mulig å få løftet båten på land i Vest Agder til en grei penge?

Det er snakk om en seilbåt på 50 fot,16 tonn med finnekjøl. Fins det eventuelt noen plasser som låner ut krybber?

Eller hva koster det å leie mobilkran?

Har lagt merke til båten din når jeg går tur med hundene, litt av en skute!

Vet dessv. ikke om noe kran, mange bruker Thor M. Hansen, men 16 tonn blir nok i tyngste laget.

Mons her på forumet vet alt om kraner i distriktet, du kan sende en IM til han.

Hei

Tor Magne Hansen i Søgne har ny kranbil på vei inn, men jeg vet ikke om han har fått den ennå. Den gamle er 70 tonnmeter mens den nye som blir sør-norges største er 105 tonnmeter.

Hvis ei mobilkran kan stå nært vannet og ikke trenger å løfte båten så langt inn på land er det ikke rare krana som skal til. Utfordringene blir da å finne et spredeåk som tåler dette løftet samt en passe krybbe.

Ta en ringerunde til Nygårds kran, Løvås, Vestkran og Tor Magne.

Hvis du feks kan ta det i Søgne når det er mobilkran i Høllen for å løfte ut de tunge båtene der, så slipper du rimeligere unna det ene løftet. Utsettingen kan du da ta en dag Nygård er i Høllen vest på jobb, så slipper du endel kjøring.

Mons

Mons