Jump to content

Hvordan overleve båtferien?

Bulben

Recommended Posts

Hei alle !

Kommer (nesten helt sikkert) til å bytte båten i en litt større, og så bruker vi hjemtransporten (fra Arendal til Narvik) som årets båtferie.

Vi er alle litt spente på dette - har aldri vært på båtferie (kun helgeturer) hele familien.

Tar gjerne i mot råd og vink om hvordan man kan unngå de helt store krisene som jeg kan tenke meg kan oppstå med to voksne, to småjenter (14, og 9) samt i alle fall 1 hund.

Tips om bra havner for unger/ungdom, hva som er lurt å ha med (da tenker jeg ikke på teknisk utstyr..)for å engsjere jentene, lur mat om bord osv osv...tusen ting. Hadde vært greit om man unngikk ALLE tabbene som er mulig å gjøre..

Tar forresten også svært gjærne i mot tips om leia !

Nemo saltat sobrius

Tja........... Det er vel mye som kan være "lurt" å ha med. Spill og lesestoff. Hvis dere har en bærbar DVD-spiller så ville jeg tatt med den sammen med noen filmer de liker.

Ikke for lange transport-etapper. Kanskje vanskelig når dere skal såpass langt?

Ellers tror jeg du finner flere tråder her inne med gode tips.

Er dere heldige med været, så høres det ut som en flott tur.

Lykke til både med båtbytte og turen :sailing:

Hei,

Det er jo en fantastisk tur dere skal ut på og en hel masse ting å oppleve på turen. Vil jo tro at et besøk i Dyreparken i Kr.sand allerede er planlagt.

Jeg gikk fra Rørvik til Oslo for noen år siden, og i Juli/August skal jeg gå fra Oslo til Bø i Vesterålen og gleder meg veldig.

Ta dere god tid og lag en liste over steder dere ønske å besøke.

Ha en fin tur. :flag:

Kito.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...