roaldbj Startet 25.April.2008 Del på Facebook Startet 25.April.2008 Jeg har ikke funnet noen tråder som bruker "bestikk" i trådtittelen. Jeg ønsker synspunkter fra medlemmene om hvordan man fører bestikk ombord. Noen ganger er jeg aktiv og skriver posisjon på kartet mens jeg seiler. Andre ganger fotograferer jeg informasjoinssiden på kartplotteren som vist under. Hvilke rutiner bruker andre medlemmer her på BP? Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 Jeg bruker å skrive ned i loggboka posisjonen, kursen, samt utseilt distanse på totalloggen hver 3. time når vi er på lengre turer. I tillegg skrives det ned spesielle hendelser, som f.eks. at vi passerte nord for Statfjord A kl xx i en avstand på en halv nm. Om utstyret svikter så vil jeg vite antatt posisjon, utifra kurs og avstand fra siste notering. Alle kursendringer noteres også. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Mulligan Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 Bestikk og bestikk. Ikke noe annet enn at jeg setter et kryss i kartet med tidspunkt en gang i blant. Innaskjærs gjør jeg ikkeno. Da vet jeg hvor jeg er. Og Maxsea skriver en linje til et regneark med intervaller jeg bestemmer inneholdende Lat, Lon, COG, SOG, utseilt distanse og annet. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 (redigert) Over åpent hav noterer jeg posisjon i kart hver 1/2 time eller hele time. Litt avhengig av værforhold. Ellers blir det notert ned forskjellige data / observasjoner i en kladdebok når vi er underveis. Logg bok oppdateres hver dag sålenge vi er i båten uansett om vi er underveis eller ikke. Blar gjennom loggboken normalt noen ganger på vinteren. I tillegg taes det mye bilder som legges inn på pc. Kan anbefales. Redigert 26.April.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.