Jump to content

Tips ang kjøp av daycruiser


Erik Bøhn

Recommended Posts

Jeg er på vei til å kjøpe en daycruiser størrelse 17-21 fot. Har kikket på en Skibsplast 605 mod 2002 med 90 hk suzuki fire takter samt fått tilbud på Uttern D55 2006 mod (115Hk). Prisene skiller seg marginalt, dvs 20-30 imellom. Hva er styrker svakheter på disse båtene? Jeg synes Skibsplasten er vel dyr men jeg ser at de fleste ligger i en høy prisklasse. Er det noen spesiell grunn til det?Er det noen ting som jeg bør spesielt sjekke på disse to båtene. Tenker spesielt på svakheter? Har noen noen andre tips på hva en bør kjøpe? Det er jo endel båter som er laget i Polen, feks Galia som en får ny for samme prisen. Bør en styre unna disse båtene?

Link to post
Share on other sites

Jeg er på vei til å kjøpe en daycruiser størrelse 17-21 fot. Har kikket på en Skibsplast 605 mod 2002 med 90 hk suzuki fire takter samt fått tilbud på Uttern D55 2006 mod (115Hk). Prisene skiller seg marginalt, dvs 20-30 imellom. Hva er styrker svakheter på disse båtene? Jeg synes Skibsplasten er vel dyr men jeg ser at de fleste ligger i en høy prisklasse. Er det noen spesiell grunn til det?Er det noen ting som jeg bør spesielt sjekke på disse to båtene. Tenker spesielt på svakheter?

 

Hei velkommen til BP, du får sikkert mange forskjellige svar på ditt spørsmål.

Forstår jeg deg rett , må du altså betale 20-30 mer for Skibsplast 605 2002 /m 90 Suzuki enn for Uttern D55 2006 M/115 hk.? Personlig ville jeg ikke vært i tvil om å velge Uttern D55, p.g.a. nyere båt , større motor og bra testresultater for Uttern D 55. :wink:

Link to post
Share on other sites

Hvorfor ikke satse på en Askeladden? Har vært lykkelig eier av flere Askeladden båter de senere årene .Ypperlig kvalitetsbåter, godt sammenskrudd, pluss at du får igjen prisen når du en gang skal selge. Kanskje noe dyre i nyprisene, men det kjøres jo en del kampanjer rundt hos forhandlerne nå om dagen. Kan i alle fall trygt anbefale disse båtene.

Link to post
Share on other sites

Hei Erik

:smiley:

 

Skal ikke sværte det ene merke fra det andre, men båter fra Polen skal man absolutt ikke snu deg vekk fra. Jobber til dagen hos Askeladden, og vet godt at merker som Askeladden,Skibsplast o.l, er priset godt opp i skyene. For all del, de er verdt det,men ta for eksempel Quicksilver 620 Flamingo. Den er 21 fot stor, innenbordsmotor,ingen teak..lett å rengjøre, komplett med kalesje, overnatting for 4 voksne!!!!....30 knop toppfart....3 års garanti på skrog...pris:240000,-

Stolt Fjordeier:)

Link to post
Share on other sites

Det er nok riktig som "Emilian" sier at kjente merker som Askeladden, Skibsplast etc. kan man liksom prise uhyre høyt opp, de selger seg sjøl likevel. Slik har det vel altid vært. Men der må vel være ganske mye fortjeneste ute hos forhandler også. Personlig sparte jeg kr.60000.- på handelen min (Askeladden 605 Exp.) av båt ,,m/ samme motor og utstyr etter og ha undersøkt prisene rundt hos den enkelte forhandler her på Sørlandet.

Link to post
Share on other sites

Hei, du kan jo se på Nor-Dan 610 også, evt. Nor-Dan 6100... Jeg falt for den på grunn av linjene på båten..

Du kan se bilder av den på hjemmesiden til båten som står link til i signaturen min.. Søker du på slike på finn så finner du nok noen der.

Pleier å ligge noen av dem også der.. alternativet er zett.no :-)

 

Ypperlig båt for vår del i hvertfall..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

:smiley: Takker for konstruktive henvendelser. Har tatt opp dette til vurdering og forkaster Skibsplasten da det er ikke så stor plass i den heller. Det er meget store dollbord på den og da går det på bekostning av plass. Skal sjekke ut en Askeladden 535 imorgen
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...