g007633 Startet 26.April.2008 Link til dette innlegget Startet 26.April.2008 Hei. Har ei snekke som har en BMW D50. Har ett problem som jeg håper noen kan svare på. Jeg har nylig byttet topppakning og impeller. Men likevel bruker båten mye kjøleveske. I skroget på båten har jeg pumpet ut den vesken som ligger der. Når jeg har latt motoren gå en stund, ligger det en del veske der igjen. denne har blå skjær i seg. og jeg antar at dette er vann og frostveske. Noen som har noen antydning hva dette kan være? og hva må gjøres? Kjølevann kommer som normalt ut av eksosen. Skrur jeg opp lokket på beholderen som har frostveske, er nivået lavt og det er veldig varmt der. Sitér dette innlegget Link to post
Janee Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Hei, Hvilken variant av D50 er dette? Har du den med original ferskvannskjøling, eller er dette en opprinnelig saltvannskjølt motor som er bygget om med Martec kjøling (eller lignende)? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 vannpumpen/pakning/slanger holder en knapp på vannpumpen jeg Jon Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Som over. Og vannet skal være veldig varmt. Det holder over 80 grader hvis alt er som normalt. Sitér dette innlegget Link to post
g007633 Svart 27.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2008 Hei, takk for tips. Jeg har tittet på vannpumpen. Var en impeller her også. Så min d50 har to stk impellere. Begge to har vært dårlige. Og må byttes. Trodde det bare var en impeller på en motor..... men jeg har ikke så grie på dette. Kjøper en ny i morgen. Så får vi se. takk for svar. Er usikker på om den er ombygd til ferskvannskjøling, må sjekke med tidligere eier... men avventer litt... mvh tore Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.