Planke Startet 26.April.2008 Del på Facebook Startet 26.April.2008 Hei.. Har gammel mb10, i snekka.. Har et problem med turtall når en manøvrerer.... Når en kjører, setter i revers så fri hender det at turtall på tomgang øker så mye at en får følelse av at motoren holder på å rase ut... Ja motoren går på tomgang når jeg girer Ikke noe serlig når en skal legge til eller må justere kursen litt, tør jo ikke sette den i gir når den går på så høyt turtall.. Men når en stopper og starter igjen er den normal. Har gjort mye med den: -Ventiler og ventil sete frest,slipt nye fjærer -nye stempel ringer og honede sylindre, god komp... -alt i tenninga er nytt og justert med stroboskop.. -forgasser 2 år gammel Har tappet tanken så er ikke luft i bensin slangen.. Så hva kan feilen være Takknemmelig for svar Sitér dette innlegget Link to post
Bernholdt Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 (redigert) Hei, jeg har kjøpt en MB10A som har samme problem. Den var nyoverhalt men tenningen var ikke justert. Fikk ikke start på den først, men etter å ha grovjustert tenningen ved å vri på fordeleren fikk jeg start på motoren. På tomgang opplever jeg at den holder ustabilt turtall som ofte øker ganske høyt for deretter å synke igjen. Skal få justert tenningen skikkelig med stroboskop og håper at det er løsningen. Har du funnet ut av hva som var problemet med din motor? I så fall er jeg takknemlig for tips som kanskje kan gjøre at min MB10A maler som en katt igjen. Redigert 3.Juni.2008 av Bernholdt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grimsøy Taule Svart 13.Juli.2008 Del på Facebook Svart 13.Juli.2008 (redigert) Min MB10 oppførte seg slik bare helt plutselig , og alle justeringer ble prøvet. Fikk prøve en ny forgasser type Dellorto , kjøpt på Marna i Mandal. Snakk om forskjell helt utrolig.. akkurat som ny motor Men..prisen på denne er nærmere 4000,- så vurderinger må jo gjøres. Men det du også skal sjekke er vektene inne i fordeleren , ta av fordelerlokket og drei svinghjul. Rett under rotor osv vil du se halvmåner som kan sette seg og lage feil tenning på høy eller lavturtall. Disse lar seg rikke med en skrutrekker ell . og kjør på med WD40 eller lignende. Mvh Froyd Redigert 13.Juli.2008 av froyd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.