Hans Chr. Startet 27.April.2008 Del på Facebook Startet 27.April.2008 Har hatt batteriet til lading i hele vinter med nytt ladeapparat. Da jeg skulle dreie nøkkelen i dag, var det ikke lys på tenningslampen. Ikke en lyd. Har nå sjekket batteriet, og det er god spenning på det. Fikk et tips om å "rense" kabelskoene, og skal ned å gjøre dette nå. Hadde litt trøbbel i fjor, da nytt batteri. Har ikke seriekoblet batteriene. Vet ikke hvordan - har du noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 27.April.2008 Del på Facebook Svart 27.April.2008 Får og seriekoble batterier tar du plussledningen fra det ene til minuspolen på det andre. Og minusledningen setter du på plusspolen på batteriet. Men da får du 24v det er vel ikke det du skal ha? Det jeg vil tro du skal ha er paralellkobling. Da tar du fra pluss til pluss og minus til minus. Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 27.April.2008 Del på Facebook Svart 27.April.2008 Viss du ikke har lys på dashbordet har du nok brudd ett eller annet sted. Kan hende dårlig kontakt på batteri som du allerede er igang med å sjekke. Kan ikke tro det er så vanskelig å følge kurs fram til svitsen. Prøv å måle om du har spenning på pluss på svitsen. Har du det skal du også ha strøm ut av svitsen og da nesten strøm på dashbord. Når du måler ville jeg koblet instument minus til minus på batteri da denne feilen også kan ligge på minus. Jeg ville i denne forbindeles sjekket jordingpunkt på motor. Hilsen Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 27.April.2008 Del på Facebook Svart 27.April.2008 Yanmar 8 HK? Er det en PMX du har? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.