Jump to content

Eberspächer stopper 1700w

dezibella

Recommended Posts

Varmeapparatet stopper etter ca 2 minutter hva kan dette være.

Det funka fin før jeg monterte dette i båten.

Kan det være at jeg kjører på fyringsolje lk 1 isteden for Disel.

Pumpa fungerer fint og det er ikke luft i slangen som pumper drifstoff frem til varmeapparatet.

Den varmer fin fram til den øker hastigheten det tar ca 2 min så stopper den etter ca 1 til 2 min.?

Håper at det er noen som kan hjelpe meg det er fortsatt kalt om kvelden.. :cryin:

Edited by dezibella (see edit history)

www.songembf.com

At du har fulle batterier er ingen garanti for at det er nok spenning. Du må måle spenningen helt fremme ved varmeren mens gløding er på.

Fint om du også kan oppgi hvilken modell det er, legg det til i emnetittelen.

Er ikke sikker på beteinelsen men det er på 1700w

Det er orginale kabler som den har gått på før disse er nå lorta ned til ca 50 cm fra batteriene.

kan det ha noe med at det er fyr 1 som blir bruk denne mangler vel parafin isteden for vanlig Disel.

www.songembf.com

Begynner den å brenne da? At den stopper etter 2 minutter kan tyde på at den aldri kommer igang.

Dersom den får brennstoff, men ikke tenner, vil det ryke kraftig med hvit røyk.

Det ligger endel manualer her, kanskje du kjenner den igjen. Typen står også på selve varmeren, meg bekjent er det ingen som heter 1700W.

Begynner den å brenne da? At den stopper etter 2 minutter kan tyde på at den aldri kommer igang.

Dersom den får brennstoff, men ikke tenner, vil det ryke kraftig med hvit røyk.

Det ligger endel manualer her, kanskje du kjenner den igjen. Typen står også på selve varmeren, meg bekjent er det ingen som heter 1700W.

Det virker som den starter og brenne iallefall på lyden.

Takker for tipset om manualer.

Skal stikke ned til båten i morgen og finne alle data på brenneren.

Det er det fine med dette forumet at det er så mange som vet noe om noe.

Takker..

www.songembf.com