dezibella Startet 27.April.2008 Link til dette innlegget Startet 27.April.2008 (redigert) Varmeapparatet stopper etter ca 2 minutter hva kan dette være. Det funka fin før jeg monterte dette i båten. Kan det være at jeg kjører på fyringsolje lk 1 isteden for Disel. Pumpa fungerer fint og det er ikke luft i slangen som pumper drifstoff frem til varmeapparatet. Den varmer fin fram til den øker hastigheten det tar ca 2 min så stopper den etter ca 1 til 2 min.? Håper at det er noen som kan hjelpe meg det er fortsatt kalt om kvelden.. Redigert 27.April.2008 av dezibella (see edit history) Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
mewa 2 Svart 27.April.2008 Link til dette innlegget Svart 27.April.2008 hvor gammel er den ? mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 27.April.2008 Link til dette innlegget Svart 27.April.2008 sjekk at du har nok strøm, den slår seg av hvis spenningen blir for lav. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
dezibella Svart 27.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2008 (redigert) Det er nok spenning fulle batterier 230 A Er ikke sikker på alder men tipper at den er fra midt 80 frem til 90. Redigert 27.April.2008 av dezibella (see edit history) Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
Ingar Svart 27.April.2008 Link til dette innlegget Svart 27.April.2008 At du har fulle batterier er ingen garanti for at det er nok spenning. Du må måle spenningen helt fremme ved varmeren mens gløding er på. Fint om du også kan oppgi hvilken modell det er, legg det til i emnetittelen. Sitér dette innlegget Link to post
dezibella Svart 27.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2008 Er ikke sikker på beteinelsen men det er på 1700w Det er orginale kabler som den har gått på før disse er nå lorta ned til ca 50 cm fra batteriene. kan det ha noe med at det er fyr 1 som blir bruk denne mangler vel parafin isteden for vanlig Disel. Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
Ingar Svart 27.April.2008 Link til dette innlegget Svart 27.April.2008 Begynner den å brenne da? At den stopper etter 2 minutter kan tyde på at den aldri kommer igang. Dersom den får brennstoff, men ikke tenner, vil det ryke kraftig med hvit røyk. Det ligger endel manualer her, kanskje du kjenner den igjen. Typen står også på selve varmeren, meg bekjent er det ingen som heter 1700W. Sitér dette innlegget Link to post
dezibella Svart 27.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2008 Begynner den å brenne da? At den stopper etter 2 minutter kan tyde på at den aldri kommer igang.Dersom den får brennstoff, men ikke tenner, vil det ryke kraftig med hvit røyk. Det ligger endel manualer her, kanskje du kjenner den igjen. Typen står også på selve varmeren, meg bekjent er det ingen som heter 1700W. Det virker som den starter og brenne iallefall på lyden. Takker for tipset om manualer. Skal stikke ned til båten i morgen og finne alle data på brenneren. Det er det fine med dette forumet at det er så mange som vet noe om noe. Takker.. Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.