Jump to content

Tyverisikring av båt


KOB

Recommended Posts

Det var kortversjonen, men tenk deg hvis du er på ferie i 3 uker, kommer tilbake og finner båten stjålet. Hva gjør du da? Du ringer, men faktisk kan det være 3 uker siden båten ble stjålet.

Da kan den være langt av gårde. Det var langversjonen.

 

Når det gjelder hva som blir stjålet, forbauser ingen ting meg. Velg derfor en med flere datautganger,som kan sier fra om vanninntrengning, dører åpnes osv.

 

Gjensidige sendte meg ett brev hvor de diffrensierte rabattane på aktiv og passiv sender.

 

Aktiv sender GPS/GSM, vil slite hvis båten/bilen/motorsykkel blir kjørt inn i en container, parkeringshus osv. Men fordelen er att den sier fra med en gang, slik att du får se hvor den har

kjørt.

 

Når det gjelder båtmotorer, kan du som option velge startsperre på flere modeller. Det er vel ikke¨

akkurat motorprod. ønskedrøm å montere slike, da vil salget gå ned.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Det mest sjarmerende med noen av disse forsikringsrabattene er den som blir gitt for "avtagbart ratt" (tror bl.a. Gjensidige har den). Jeg er litt fristet ettersom det kan være kjekt med ror som kan demonteres i en fei, men båten kan fremdeles styres elektronisk. :rolleyes:

 

Med hensyn til spørsmålet om aktiv eller passiv sender så er de aktive gjerne tilknyttet andre alarmfunksjoner, men selv om prisen blir litt høyere kan det være en fordel å skille alarm og sporing. Det er veldig lett å blokkere en GPS, og det er ikke store presisjonen på GSM-posisjonering. (Midt i en by kan det være ganske bra, men det er noe helt annet langs kysten.) GSM-jammere er litt for enkle og billige, og særdeles effektive med hensyn til såpass små gjenstander som biler og båter.

 

Jeg forstår meg ikke på folk som kan finne på å ta tre uker ferie uten båten, men dersom det hadde vært en aktuell problemstilling har jeg sansen for alarmer som kan sende en melding f.eks. hvert døgn. Stopper meldingene å komme er det noe alvorlig galt, og da et det på tide å ringe til noen som kan sjekke. Enkelt og greit, og så hyggelig å høre fra båten hver dag. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...