Guest Avmønstret# Startet 28.April.2008 Link til dette innlegget Startet 28.April.2008 Har en hjemmelaget båthenger som jeg kunne tenke meg å registrere. Skal frakte en lett jolle på den. Den er uten brems, noe som vel ikke er et krav, og jeg har tenkt å montere lys og skjermer. Den har ikke aksling, men stålfelger montert på bolt. Ellers er den som en vanlig båthenger. Er det noen spesielle krav som må tilfredstilles før evt. registrering. Noen som har link til evt. regler/foreskrifter? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Tror du må banke inn ett "serienummer" på den. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
SF Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Hmmmmmmmmm.............dette har jeg ikke greie på men ville i utgangspunktet tro at dette var tilnærmet umulig. Rammen må vell styrkeberegnes, sveiser sertifiseres osv. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Kurt Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Hmmmmmmmmm.............dette har jeg ikke greie på men ville i utgangspunktet tro at dette var tilnærmet umulig.Rammen må vell styrkeberegnes, sveiser sertifiseres osv. Tidligere var det slik at hvis du hadde jobb/utdannelse slik at sveising var innbefattet var det tilstrekkelig for å få henger godkjent. Da var det muligens også en fordel at kontrolløren på biltilsynet kjente deg eller den som hadde laget hengeren for deg. Hvordan det er nå vet jeg ikke, men det får du sikkert greie på ved å ringe 06640 eller 02030. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 (redigert) Det jeg har hørt, så er det draget og understellet som skal oppfyllte kriterier. Kjøper du derfor aksel med hjul og tilhørende drag, så er du langt på vei. Aksel og drag har en maks-vekt som du må ta hensyn til videre. Hva du bygger på toppen tror jeg ikke har så ille mye å si. Det er vanlig å kjøpe eks. en gammel camingvogn, ta hav selve vogna og så har du understell og drag igjen som du kan bygge videre på. Har du laget alt selv, så er det vel slik i dag at alt skal være godkjent (CE?) og da har du både en omfattende jobb og kostnad foran deg. Redigert 29.April.2008 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.