Jump to content

Mikuni MY30 sikring ryker

LykkelitenIV

Recommended Posts

Hei, Jeg har en fem år gammel Mikuni varmer som streiket i helgen. :headbang:

Håper at det er noen som kan gi noen tips.

Jeg fant ut at en av sikringene (30A) var gått. Jeg byttet den men varmeren virket fremdeles ikke.

Prøvde 5 ganger mens jeg sjekket spenningen diverse plasser. Men da den femte gang så gikk sikringen på nytt, men da virket plutselig varmeren.

Altså varmeren virker nå når sikringen er gått.........

Noen som har vært borti det ?

Jeg har sendt melding til Waeco, men det tar litt tid før jeg får svar, og så ville jeg selvsagt hatt den fikset til onsdag (langtur).

Har sjekket med brukerveiledning og det nærmeste jeg kan finne der er at styringen elektronikken er gåan.

Men hvordan finne ut av det før jeg bytter den ?

På forhånd takk

Hilsen
Lykkeliten IV 

(på båtjakt)

Nå har jeg hatt et lignende problem på min Mikuni, og der var det viftemotoren som var defekt... Du finner info om min sak her

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Har fått hjelp av Marine og Gillow, men lite de kan gjøre...

Waeco er de som må hjelpe, teknikker tilbake på mandag :nonod:

Da blir det en langhelg i båt uten varme (finner vel et sted der det er strøm)

Takk for hjelpen.

Hilsen
Lykkeliten IV 

(på båtjakt)

Er det viften som ikke starter? om det er så vipp av gitteret foran luftinntaket og drei litt på rotorern og forsøk å starte... Starter viften/varmeren da så er det motoren som er gåen.... Forøvrig så ligger verkstedmanualen i dokumentarkivet her på baatplassen, jeg la den ut for et par måneder siden

Du finner den her

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...