LykkelitenIV Startet 28.April.2008 Link til dette innlegget Startet 28.April.2008 Hei, Jeg har en fem år gammel Mikuni varmer som streiket i helgen. Håper at det er noen som kan gi noen tips. Jeg fant ut at en av sikringene (30A) var gått. Jeg byttet den men varmeren virket fremdeles ikke. Prøvde 5 ganger mens jeg sjekket spenningen diverse plasser. Men da den femte gang så gikk sikringen på nytt, men da virket plutselig varmeren. Altså varmeren virker nå når sikringen er gått......... Noen som har vært borti det ? Jeg har sendt melding til Waeco, men det tar litt tid før jeg får svar, og så ville jeg selvsagt hatt den fikset til onsdag (langtur). Har sjekket med brukerveiledning og det nærmeste jeg kan finne der er at styringen elektronikken er gåan. Men hvordan finne ut av det før jeg bytter den ? På forhånd takk Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Sydvesten Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Nå har jeg hatt et lignende problem på min Mikuni, og der var det viftemotoren som var defekt... Du finner info om min sak her Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
LykkelitenIV Svart 29.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Ja, takk. Jeg har sett den. Ikke helt det samme problemet. Viften min går helt fint. Men kanskje løsningen blir det samme - levere den inn på service... Takk Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
JanB Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Dersom det er styringselektronikken som er gåen, kan du prøva med ein anna elektronikkboks. Den er det berre til å plugga inn/ut. Då eg hadde problem med min mikuni, fekk eg låna ein slik boks hjå Marine & Industriservice for å testa. (No var ikkje det til hjelp for meg, - måtte dessverre bytta heile varmaren). Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
LykkelitenIV Svart 29.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Ja, det kan jeg prøve. Må bare finne en forhandler som har dette inne. Takk Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
JanB Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Ser du held til i same by som meg. Forhandlar er som sagt Marine & Industrisalg på Munkebryggen. Dei var til god hjelp for meg, og eg fekk eit svært godt tilbod på ny varmar, når det viste seg at heile greia måtte skiftast. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
LykkelitenIV Svart 29.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Har fått hjelp av Marine og Gillow, men lite de kan gjøre... Waeco er de som må hjelpe, teknikker tilbake på mandag Da blir det en langhelg i båt uten varme (finner vel et sted der det er strøm) Takk for hjelpen. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Sydvesten Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 (redigert) Er det viften som ikke starter? om det er så vipp av gitteret foran luftinntaket og drei litt på rotorern og forsøk å starte... Starter viften/varmeren da så er det motoren som er gåen.... Forøvrig så ligger verkstedmanualen i dokumentarkivet her på baatplassen, jeg la den ut for et par måneder siden Du finner den her Redigert 29.April.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
LykkelitenIV Svart 16.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Mikunien har vært på service hos Waeco, og er på vei tilbake i posten. Glødepluggen var ødelagt. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.