Jump to content

Fjerning av gamle klistremerker

SuperGnisten

Recommended Posts

Har noen gamle klistremerker som SKAL vekk, men de vil ikke..

noen som har noen tips til dette? har prøvd med varmepistol, men den blir bare litt seig, så ryker den etter en cm eller to..

e det mulig å få gelcoaten blank igjen etter en runde med våtsliping??

Daniel..

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Sitrusrens i en eller annen variant (Swix, Biltema el.l.) er vel det eneste som funker på klistremerkelim! Plasten må nok skrapes/trekkes av, men det kan hjelpe å dynke med sitrusrens.

Blir litt som: "Hvilket stoff kan fjerne Sikaflex?" og svaret er: "sprengstoff" :lol:

Jeg fjernet MYE tape og merker på min gamle Regal. Brukte varmepistol samtidig som jeg dro/skrapet i tapen. Gelcoaten tåler ganske mye varme før den blir skadet så det var ikkeno problem. Limet går greit vekk med sitrusrens, jeg valgte 3M sin på sprayboks.. veldig praktisk.

Sliper du gelcoat med fint våtpapir (har brukt 2000) blir den som ny etter polering. Du må kanskje pusse mer en du trodde men det er ikkeno å være redd for.

.

.

bmhe

Rester av lim smører jeg med fett, gjerne matolje hvis de er på kjøkkentøy, ellers motorolje e.l. Du må gni litt til det blir litt seigt. Etter en stund kan du vaske av med såpe / Zalo - helt uten skraping - ingen skader!

Hilsen,

Karl

mekonomen har sitrusrens. Tok gammelt stivnet kontaktlim på båten vår. Ellers brukte jeg varmepistol og 20-30 cm og god tid for å ta av gamle klistremerker på båten vår. Nada problem...

joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.